indien je niets aan het adres verandert hebt kun je je eigen info volgen:

- met internet explorer het adres van je modem ingeven: http://192.168.1.254
- je inlognaam en wachtwoord ingeven (indien nog standaard = gebruikersnaam kpn en het standaard wachtwoord admin )
- dan kan je jou beveiligingen voor draadloos (wifi) veranderen
- het veiligste is WPA2, daar dan een wachtwoord kiezen (dit nieuwe wachtwoord zal niet gekend zijn door de persoon die nu meesurft)

een andere veiligheid (weet niet of dit mogelijk is voor jou)
dat is:
- de computers die je toelaat aan de hand van MAC adres
elke computer heeft een uniek MAC adres (je kan dit vergelijken met een nummer van je identiteitskaart.
-je kiest er dan voor om enkel computers toegang te geven die je kent. Deze functie noemt "mac filtering". deze adressen zien er zo uit 00:00:00:00:00:00
ze bestaan uit cijfers en nummers.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet je WAP beveiliging *AAN* zetten. Dan hebben ze een wachtwoord nodig om op je wireless net te komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op onderstaande bron staat de door jouw genoemde speedtouch, de link erbij gaat naar een pdf waarin precies wordt uitgelegd hoe je de WAP / WPA beveiliging AAN zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de beveiligingssleutel van het netwerk wijzigen, en dan minimaal kiezen voor WPA maar liever nog WPA2 (en dus geen WEP). Degene die meelift op jouw verbinding heeft dan je code niet meer en kan niet meer inloggen (alleen als diegene er érg veel moeite voor wilt doen).