wat moet ik doen als ik vermoed dat mijn iPad gehackt is?

mijn iPad viel ineens uit, het leek alsof ik hij 'nieuw' opstarten, ik moest alles weer invullen en toen kreeg ik op mijn mac ineens een melding dat er was ingelogd in Zuid rotterdam (waar ik niet woon). Mijn apple ID of/en mijn iPad zijn dus gehackt neem ik aan, wat moet ik hier mee doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je iPad is niet gehacked, het wachtwoord van je AppleID is geraden...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is echt onmogelijk om dat wachtwoord zomaar te raden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niets is onmogelijk...iPad kent geen aanvalsvectoren vanaf buiten, vandaar dat deze zo lastig is te jailbreaken zelfs met behulp van de eigenaar krijgen velen dit niet voor elkaar. Maarja, het is niet de eerste keer dat een keylogger als payload in een app verstopt zit... en met een keylogger komt je uiteindelijk aan veel info, dus ook onmogelijke wachtwoorden....

Antwoorden (1)

Verander je wachtwoord en scan je iPad met een virusscanner. Maak een stevig wachtwoord met minstens één hoofdletter, kleine letters, een paar cijfers en één of meerdere tekens zoals @. Op internet kun je nog meer tips vinden om een stevig wachtwoord te maken. Scan je iPad vervolgens met een goede virusscanner. Als er virussen zijn gevonden moet je die verwijderen of naar de kluis verplaatsen.

Pas voortaan op met wat je download en welke sites je bezoekt. Zorg er voor dat er een virusscanner op je iPad geïnstalleerd is en bezoek geen verdachte sites. Je zou ook eventueel via een sandbox op internet kunnen surfen. De bestanden in de sandbox kun je wissen zodra je een virus hebt, waardoor de virus niet op het gewone besturingssysteem van je iPad terecht komt.

Meer informatie over wat een sandbox is:
Een sandbox (Engels voor "zandbak") is een afgeschermde ruimte waarin computerprogramma's kunnen werken zonder andere processen te verstoren. Doordat de uitvoerbare code als het ware opgesloten zit in een afgeschermde ruimte, zou het de beveiliging ten goede komen. Sandboxen worden voornamelijk gebruikt om code uit te voeren die niet vertrouwd wordt of onstabiel bevonden wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Scan je Mac ook met een virusscanner en installeer daar eventueel ook een sandbox op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je vertelt allemaal flauwekulletjes, een iPad heeft geen virusscanner en zal er nooit één krijgen, neem anders eens de moeite een link te plaatsen van een virusscanner voor de iPad? Heb ik ook gedaan voor jou die zegt dat het niet bestaat: https://www.tabletsmagazine.nl/2013/03/ipad-beschermen-tegen-malware-en-andere-bedreigingen/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier is een voorbeeld van een virusscanner voor de iPad: https://itunes.apple.com/nl/app/avira-mobile-security/id692893556?mt=8