Heb je tips om een PC uiterlijk zeer onaantrekkelijk te maken?

I.v.m. eventuele dieven.
Een inbreker beslist vermoedelijk meestal in een paar seconden wat ie meeneemt (al komt 't ook voor dat inbrekers rustig te tijd nemen, zoals bij buren verderop in de straat - waar ze van alles hadden meegenomen, en dat niet eens 's nachts).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inbrekers komen tegenwoordig liever overdag als iedereen aan het werk is. Vooral in wat duurdere wijken zijn het vaak 2 verdieners en is de wijk bijna uitgestorven... terwijl snachts iedereen in zijn eigen bedje ( denk ik dan) ligt.

Het beste antwoord

Monteer je PC in een oude behuizing, zeg zo'n 10 jaar oud.
liefst met een sticker van Intel Pentium III of zo.

Dan laten ze die alvast staan
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probleem is dat een moderne PC (zoals de mijne) BTX is en een oude kast is ATX (of nog ouder: AT). Dat past niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar zo'n sticker is wellicht wel een goed idee :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kon erg moeilijk kiezen.

Andere antwoorden (13)

Je zou hem kunnen vastschroeven aan je bureau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de pc camoufleren in de boekenkast en ipv een tft een een oud model monitor.

Toegevoegd na 2 minuten:
of bouw je pc in in een veroeste computer behuizing van een jaar of 20 oud icm de monitor moeten ze wel denken dat het om een heel oude pc gaat die geen 50 euro meer waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De monitor zal me een worst wezen als die gestolen wordt ;). De PC met allerlei gegevens e.d. is 100x belangrijker. Maar ik wil niet werken op een oude monitor ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhm dan is windows draaien van een externe HD een optie, en die bijv onder je bed leggen s'nachts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of de HD in een uitgehold boek stoppen en dan in de boekenkast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Punt is... Ik heb er 4 HD's in ;)
Zet beige of grijze afdekkapjes op je CD-sloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg naast de PC een stapeltje van ± 2000 €
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan nemen ze het allebei mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +je voor de lach
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de humor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga in elk geval de pot met kleingeld in de buurt van de PC neerzetten :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je je monitor een "bleu screen" aanmeten als screensaver oid.
Je zou hem kunnen insmeren met een zeer kwalijk ruikend goedje. Het probleem alleen is,dat je er dan zelf ook mee te maken krijgt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet er een theemuts op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt ie te warm... Tenminste als de muts groot genoeg is om 'm aan 't zicht te onttrekken.
Voor een laptop kun je een kooi voor een vogeltje maken met een dubbele bode erin.

Een PC word lastiger:Een bamboerek ervoor kan helpen,of een beveiligingsbedrijf inhuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plak er een sticker op: "Windows '95".
Zukke ouwe meuk laat-ie vast wel staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plak er een briefje op

DEFECT ERIK BRENG JIJ HEM EVEN NAAR DE KRINGLOOP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Punt is... Ik laat de PC 24h/dag aanstaan. Ze zullen dan niet zo gauw geloven dat ie defect is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha!+
Kast eraf halen. Je kan een moederbord gewoon op een stuk foam leggen en de voeding er naast zetten. Of desnoods op een houten plank. Maar in ieder geval alles zoveel mogelijk zonder ergens ingebouwd te zitten. Een dief heeft weinig aan losse onderdelen waar ie geen kaas van gegeten heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een zwarte kast en heb hem onder een zwart bureau staan, achter aan. Je moet echt bukken om hem te kunnen zien. Als monitor heb ik een 23" flatscreen die er uit ziet als een t.v. en staat er een oude VCD speler bij die op de monitor aangesloten staat.

Ik denk dat de dief de TV in de woonkamer toch wat aantrekkelijker zou vinden dan mijn pc in de hobbykamer :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een dief die je kamer snel screent wil ook snel weg, dus maak dat lastiger door de computer te fixeren of achterin onderin de kast te zetten oid.

mijn vorige monitor had ik geverfd, misschien ook een idee voor je computer?

als je computer identificeerbaar is, is ie voor dieven lastiger te verkopen (lijkt me, maar dat zou ook naief kunnen zijn) dus beschilder m met nagellakbloemetjes en graveer er je telefoonnummer in en dat ie gestolen is..

goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"mijn vorige monitor had ik geverfd, misschien ook een idee voor je computer?"
Goed idee.
windows 7 kent de functie "bitlocker" waarmee een dader niets met je pc kan doen als die gestolen wordt

het zit wel pas in de professionele versie van windows 7