Wachtwoord laptop windows 2000 achterhalen/veranderen?

Klinkt illegaal maar is het niet :) Heb op zolder een oude laptop gevonden, mijn zoon wil hem graag hebben, maar ik weet het wachtwoord niet meer.
Alles doet het, tot er een schermpje komt van windows 20000 waar je een wachtwoord moet invullen.
Heb de (kleine) batterij eral uit gehaald, maar dat helpt niet.
Heb ook geen cd meer van windows 2000.
Iemand een goede tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd080802.zip Uitpakken, branden als iso, ermee booten. De rest spreekt voor zich. Als je er niet uitkomt kun je hier een kijkje nemen: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Toegevoegd na 59 seconden:
Of in veilig modus opstarten en dan nieuwe account met admin rechten aanmaken of wat dan ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Formatteren maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een nieuwe Windows erop zetten, hoeft niet perse 2000 te zijn.
Anders probeer of er iemand een win2000 installatiecd heeft, die hoeven niet meer zo duur te zijn want het is natuurlijk zwaar achterhaald (je kan er bijna geen virusscanner op draaien bijvoorbeeld).
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het is een oud 'beessie' maar als je 11 bent helemaal geweldig natuurlijk :)Thnx
hier heb je twee sites misschien heb je er wat aan
weet je misschien het administrator wachtwoord nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee kom er helemaal niet 'in' .
Heb al op internet gezocht maar als ze met lassen op print plaatjes beginnen dan houd het voor mij echt op.
weet helemaal geen wachtwoorden helaas
Een hele mooi kans om die Windows zooi er af te halen en er Ubuntu Linux op te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook nog een optie Bedankt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Linux wil ik nog niet dood gevonden worden. De helft werkt meestal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh...dat heb ik nou met Windows, zeker met Vista ;-)
Klinkt misschien dom maar probeer eens gewoon enter ?
het zou kunnen zijn dat je helemaal geen ww hebt ingevuld ?
of probeer ctrl alt del
Dan kan je misschien ook kiezen voor administator login wellicht zit daar ook geen ww op ?
Ander even op zoek naar BArt Pe ? Daar zit een reset tooltje in volgens mij ook voor windows 2000
even cdtje branden en daarmee opstarten enzo
capthavoc
14 jaar geleden
heel vaak zit er op de admin geen ww .....
proberen .......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn tools om je pass te resetten... In de Hiren's BootCD zit zo'n tool maar ik ben bang dat je die niet hebt... Linux is ook een goede optie idd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan dit misschien helpen? Het is voor xp, maar de f8 knop werkt wel vaak.

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=342

of escape. Je moet even bij het opstarten heel vaak esc en f8 indrukken, dan kan je in het hoofdmenu van de computer komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
f12 zou ook nog kunnen. :)