Hoe kom je je wep encryptiesleutel te weten komen die bestaat uit 10 of 26 tekens?

Wij willen online tv kijken, en daarom hebben we nu een usb gekocht voor internet. Onze tv vind de usb, alleen moeten we het wachtwoord voor internet intypen. Dat is geen probleem, die weten wij in principe. Maar nu vraagt hij om een encryptiesleutel en niet ons eigenlijke ingestelde wachtwoord. Hoe kunnen we achter ons encryptiesleutel komen? Het wachtwoord dat we dus normaal intypen om op internet te komen doet het niet.

Toegevoegd na 21 uur:
We zijn al wat verder, we hebben een encryptiesleutel gevonden. Alleen zegt de tv nu dat de routerinstellingen niet goed zijn. Ik heb een KPN experia box, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet aanpassen en we hebben geen handleiding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Als het goed is krijg je de keuze dus
geen encryptie
wep en wpa2 ?
ik vermoed dat je internet wpa2 is ?
en dat mischien het usb geval standaard uitgaat van wep ?
kun je dat veranderen ?
Anders zou je je internet op wep moeten zetten wat eigenlijk niet aan te raden is aangezien die makkelijker te kraken is
het lijkt me sterk dat dat usb ding geen keuze voor wpa2 heeft ?

succes
capthavoc
12 jaar geleden
Kijk in de router of je netwerkkaart welke encryptie wordt gebruikt binnen je netwerk en geef die in op het moment dat daarom gevraagd wordt door de usb netwerkkaart. Als deze niet gelijk staat kan je wachtwoorden ingeven wat je wilt maar dan gaat het niet werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe kan ik dit in de router opzoeken? Dat begrijp ik dus niet. Is dat uit te leggen?
Ja, dat kan als er Windows7 op de laptop zit. Het heet de WPA-sleutel.
Rechtsonder op de taakbalk zie je een driehoekje met vijf verticale streepjes. Daarop rechtsklikken. Kies Netwerkcentrum openen, draadloze netwerken beheren. Klik op het computer-icoontje, tab Beveiliging. Dan zie je de sleutel in de vorm van stipjes. Klik op Tekens weergeven en je kunt het lezen.