Welk antivirus progamma is op dit moment het best?

Prijs maakt niet uit.
Het liefst een al te zwaar progamma want het is voor een netbook.

Toegevoegd na 24 minuten:
Gratis hoeft niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (15)

AVG Anti-Virus is simpel en je krijgt geen irritante meldingen enzo zoals je bij Norton altijd krijgt.

Verder zijn alle antivirus programma's vrijwel hetzelfde qua veiligheid, de grote namen updaten regelmatig hun virus-database.

Toegevoegd na 30 seconden:
En AVG Free werkt ook prima :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel goed gratis antivirus programma is Microsoft Security Essentials. Perfect en licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen norton anti virus of, virusfighter is gratis te downloaden op het internet en het werk het beste ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet gaan voor AVG of windows live, maar voor Panda security for netbooks. Snel, weinig belastend en gewoon een goede anti virus database Kaspersky zouik niet meer nemen, het europese kantoor heeft ruzie met het russische en de contracten zijn dus onzeker.
Verder wou ik nog melden dat ook gratis virus scanners niet altijd alles eruit fileteren en vanalles in hun disclaimer kunnen zetten die jij vrolijk doorklikt bij installatie ( denk aan toolbars, sluipprogrammas e.d.) dus in mate van GOED is gratis dus echt NIET
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens computerblad Computer idee is Norton Internet security op dit moment het beste pakket.
Zelf gebruik ik Norton al jaren en zeker de laatste 2 jaar zeer naar tevredenheid. Weinig systeem belastend en ik heb nog nooit een virus of ander kwaadwillend iets op mijn computers gehad.
Ik gebruik deze ook op mijn netbook en werkt ook hiermee perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben heel erg tevreden met Norton en zeker over hun service.

Kort geleden hebben zij mijn pc - op afstand - geheel ontdaan van allerlei rommel aan virussen etc.

Daar zijn ze echt uren en uren mee bezig geweest en intussen was er ook nog telefonisch contact.
Geen extra kosten!

Ik krijg geen irritante meldingen meer en ik merk als ik iets wil downloaden dat het dan gecheckt wordt door Norton.

Norton 360 Premier Edition.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste antivirus programma op dit moment is Avast en die is ook heel licht en werkt dus prima en snel en is nog gratis ook.
Ik gebruik het al jaren zonder problemen;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat dat dat het beste is?
Heb je een onafhankelijke test? Of is het puur jouw eigen mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ICTer en met dus dagelijkse ervaring, recenties en op basis van prijs en zwaarte komt Avast er toch als beste uit, deze werkt perfect zonder problemen op iedere computer.
Maar goed je hoeft mij niet te geloven hoor, dan koop je gewoon een veel te dure Norton die ook veel te zwaar is voor normaal thuis gebruik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast is gewoon een hele goede (gratis) virusscanner.
Volgens mij stond dat enige tijd geleden in computeridee een vergelijk van antivirussoftware.
Comodo firewall en antivirus programma. Werkt zonder meer perfect. Daarnaast is het gratis. Ik gebruik het zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste is Avast gebruik al jaren geen virus!! En het is gratis!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maat,

en hele hoop virusscanners zijn goed, ik zou norton niet aan raden, die is wel super goed, maar je pc en netwerk word super traag!

ik zou voor avast gaan!
die heb ik inmiddels al jaren , en die bevalt me super,
en die is nog gratis ook LET OP! dan moet je wel de gratis versie downloaden, want als je ene betaalde versie download dan kun je die 60 dagen uitproberen en na die 60 dagen werkt het niet meer!, en dan zo`n virus scanner er weer af te krijgen!

dus TIP: als je een gratis virus scanner download, doe dan de gratis versie!

SUCCES
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou NOD32 van Eset kopen (www.eset.com), omdat die 't snelst is en omdat de detectiegraad van alle virusscanners grotendeels hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eset Smart Security is een van de betere
Snel , vertraagt je systeem niet en word elke dag geupdate
Werkt hier al jaren tot grote tevredenheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de andere antwoorden kan ik alleen maar zeggen dat je ook eens op de site :laatjeniethacken.nl kunt kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante site
+
Avast is een goede (gratis) scanner en lekker licht voor een netbook.

voor een programma vergelijk klik de link
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/virusscanners/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik AVG Free en Microsoft Security Essentials het beste.