In de voorwaarden van Microsoft staat dat ze mogelijk de inhoud van je hotmail berichten bekijken als zij dat nodig achten.

In de praktijk betekent dat dat iedere medewerker je wachtwoorden in de hotmails zou kunnen bekijken. Dat is niet echt veilig. Hoe denkt u hierover?

Zie punt 10: http://help.live.com/help.aspx?project=tou&mkt=nl-nl

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (8)

Als je via mail wachtwoorden verstuurd wel ja.

Het wachtwoord van het hotmailaccount zelf hoeven ze niet te weten. Logischerwijs kan een administrator het wachtwoord van een account resetten. Dus als ze willen kunnen ze er inderdaad in. Mocht dit niet betekende dit automatisch dat je je wachtwoord niet meer kunt laten resetten mocht je het vergeten zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk de wachtwoorden die je opvraagt als je er ééntje vergeten bent, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij gebeurt dit volledig geautomatiseerd. Het lijkt mij overdreven om daar een hele helpdesk op te zetten als dit ook makkelijk te regelen is door 1 pc. Microsoft zal dus niet zonder meer je account inkijken, zelfs al ben je het wachtwoord ervan vergeten. Een programma zoekt uit wat je wachtwoord is en stuurt het naar je toe op een ander e-mail adres of laat je in het account op basis van andere gegevens welke alleen jij kunt weten.
Je hebt alle voorwaarden gelezen? Respect, held.

Wat betreft het bekijken van de inhoud van je hotmail berichten: Ten eerste denk ik niet dat elke willekeurige medewerker van Microsoft de autorisaties heeft een dergelijke actie te verrichten.
Ten tweede denk ik dat deze actie pas getriggerd wordt als je een onevenredig aantal berichten met bepaalde code woorden als Terrorist attack, bombing en dergelijke binnenkrijgt.
Als je gewoon een huis-, tuin- en keuken gebruiker bent, dan zullen jouw berichten niet als dusdanig interessant gemarkeerd worden dat ze gelezen worden.

Wat betreft wachtwoorden: Als jij in je inbox van Hotmail al je wachtwoorden opslaat, ja, dan zou het in principe kunnen dat ze je wachtwoorden zouden kunnen bekijken. Maar of ze er veel aan hebben dat ze met jouw wachtwoord in GoeieVraag.nl kunnen inloggen betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe geld dit voor alle diensten op internet. Er zal altijd een super user, beheerder, moderator en hoe het allemaal moge heten zijn die in geval van nood erbij kan.
Dat geval van nood is natuurlijk voor een ruime uitleg vatbaar. Vandaar ook de bepaling dat als microsoft het nodig vind de berichten kan bekijken. Google doet dit bijvoorbeeld ook om de advertenties in de kantlijn te kunnen afstemmen op de inhoud van de mail. Het enige wat wij als gebruikers kunnen doen is vertrouwen of over gaan op de aloude postduiven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorwaarden of niet, Microsoft kan niet zomaar onbeperkt in je mais kijken. Nou ja het kan wel, maar het mag dus echt niet. Het is wel een Amerikaans bedrijf, maar de Nederlandse wetgeving heeft hier ook nog iets over te zeggen.

Er zijn bepaalde uitzonderingen mogelijk waarbij ze in je mail mogen kijken, bijvoorbeeld als dat noodzakelijk is voor het technisch functioneren van het systeem. Het zonder geldige reden meelezen van e-mails kan echter niet zomaar, sterker nog, dat is een misdrijf.

Hier staat wel tegenover dat gevoelige informatie versturen via plain-text e-mail (dus niet versleuteld) niet slim is, omdat er in theorie door honderden mensen meegelezen kan worden. E-mail kan namelijk ook gekaapt worden op andere manieren.

Toegevoegd op 24-04-2009 14:04:45
Ze kunnen natuurlijk niet zomaar onbeperkt in je maïs kijken, maar ik bedoelde mails.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dit is schending van het briefgeheim.

Of ze doen het in opdracht van de overheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is juist en niet alleen de medewerkers van hotmail, hoor, daarnaast zijn er nog genoeg die daar in kijken, kunnen kijken. Recherche kan dat, en krakers kunnen dat wellicht, Binnenlandse veiligheidsdienst, of FBI en wie weet nog meer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mails kunnen sowieso wel gescand worden op inhoud om aangepaste advertising te tonen. Dit doet Gmail van Google ook actief. Hier is ook ophef rond geweest, maar aangezien een 'robot' de mails 'leest' in plaats van een mens schijnt het te mogen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kunnen ze inderdaad, maar niet zomaar. Ze moeten wel een aanleiding hebben om je privacy te schenden. In opdracht van de overheid zou het inderdaad mogen.