Welke is de sterkste encryptie algoritmen? Veracrypt

Ik wil een harde schijf versleutelen met VeraCrypt. Ik kan kiezen uit 8 algoritmen, de eerste hokje op de afbeelding hieronder is de algoritmens waar ik uit kan kiezen. Welke algoritmen is het veiligste?

Het hokje daaronder met 3 mogelijkheden is een hash algoritme, ik heb er verder geen verstand van. Maar welke hash algoritmen is het veiligste ?

Picture for question

Het beste antwoord

Kies AES-Twofish(en eventueel -serpent) met een SHA-512

Zoals voorgesteld op stackoverflow:
A subset of RIJNDAEL is the AES specification (since 2002). BLOWFISH, CAST_256, GOST, IDEA,MARS, RC6_256, SAFERPLUS, SERPENT, TWOFISH are alright to be used.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het een goede graadmeter is dat de NSA kennelijk de encryptie van TrueCrypt en PGP niet kan doorbreken (zie bronvermelding). Als ze de rest wel kunnen doorbreken, moet de encryptie van TrueCrypt en PGP sterker zijn.

Mogelijkerwijs gebruiken TrueCrypt en PGP wel een of enkele van de algoritmes die door j4ckinth3b0x zijn genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel jammer dat je die niet kunt kiezen voor je harddiskencryptie...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
TrueCrypt kent toch zo ongeveer dezelfde versleutelingsalgoritmen en hash-algoritmen?