Welke beveiligingsmethode wordt er gebruikt bij ideal en digid?

Is het bekend welke beveiligingsmethode er onder andere bij ideal en digid worden gebruikt? En zijn er sites waar informatie hierover te vinden is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat soort informatie wordt vrijwel nooit naar buiten gebracht...
Als het goed voor elkaar is dan communiceert jouw browser met sleutelparen naar de servers van iDeal of DigiD met eventueel SALT overheen. Hoe groot die sleutels zijn (512bit? 1024bit 2048bit?) is disclosed. En welk encryptie algoritme is gebruikt (Diffie-Hellman? Symmetrisch/A-Symmetrisch?) zal ook niet zomaar openbaar worden gemaakt. Je zou het mechanisme kunnen 'reverse-engineren' met behulp van Wireshark o.i.d. maar alleen bij de gedachte zakt bij mij de moed in de schoenen i.e. onbegonnen werk voor een gemiddelde computeraar....