Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan 't toestaan van de 'DHTML-editing control' kwaad?

Die melding krijg ik op sommige websites.

Omstandigheden:
-IE8
-In Opera10 wordt dezelfde vraag niet gesteld (maar daar is er een ander probleem)
-NetLimiter2 firewall
-Symantec Endpoint Protection met alleen de Antivirus en Antispyware componenten geïnstalleerd
-XP Pro, geen updates beschikbaar (zijn dus al geïnstalleerd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
810

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In principe zitten er wel veiligheid issues hier aan verbonden. Je zal het per site moeten bepalen of je de site vertrouwt of niet. Als het niet nodig is voor de functionaliteit, zou ik het niet doen. Als het wel nodig is, heel goed afvragen of je de site vertrouwt. Zoals bij alle ActiveX dingetjes eigenlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kortom... 'T blijft een complete gok?
Als dat de conclusie is, is 't dan niet gewoon foute techniek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jamaar daar zijn ze bij MS heul goed in ;)
Zoals ik het lees op onderstaande link is de DHTML editing zooi gewoon een ActiveX control.

Dan zijn er natuurlijk voor- en nadelen. Het belangrijkste nadeel is wel dat ActiveX nogal wat mogelijkheden / rechten heeft / kan hebben op je systeem. Met andere woorden, ik ben het met mijn voorganger eens dat je de website dus wel moet vertrouwen voordat je toestemming geeft, een kwaadwillende webmaster kan ook andere dingen dan gepland gaan doen met de toestemming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding