Hoe privé fotos op ex zijn backup wissen?

Mijn ex had eens een foto van mij gemaakt. Ik heb die gewist omdat ik het niet wou.. maar nu zit die nog in zijn back-up opgeslagen. Heb verder geen contact meer met hem ondanks we op de zelfde school zitten. Hij heeft de vorige keer die foto laten zien aan andere kinderen op mijn school. Ik zocht paar weken terug weer contact. Dat is inmiddels weer verbroken.. maar nu zit ik wel nog met die foto's..

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een best wel pikante.. zoals al eerder vermeld ik stemde hier niet mee in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tenzij je een hacker bent, zal het wissen van bestanden op een locatie die niet door jou beheerd word, zoals de computer van je ex in dit geval, niet mogelijk zijn.

Ik zou in je adviseren, mocht het op erg pikante, gênante of wat voor foto's dan ook, die zonder jou toestemming zijn gemaakt en/of opgeslagen, hem dwingen deze te verwijderen door te dreigen met een politie aangifte. Benadruk dan dat als deze foto ooit uitlekt dat je hem daarvoor verantwoordelijk houd.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan eventueel ook contact opnemen met zijn ouders en via die weg iets proberen te forceren. Voordat alles online staat zou ik snel iets ondernemen - overleg desnoods met je ouders of een broer of zus hoe je dit het beste kan aanpakken.

Ik hoop voor je dat het goedkomt - let er voortaan altijd op dat iemand geen opnames / foto's van je maakt die erg ongepast zijn.. tegenwoordig word alles zo snel online gegooid, en als het eenmaal op internet beland dan krijg je het er nooit meer vanaf.