Is Paypal betrouwbaar ?

En nog een vraag: Heb ik voor paypal nou wel, of geen creditcard nodig? Ik werk momenteel met Ideal met mijn pinpas.

+:

Wat zijn de voor en nadelen?! <<

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Hartstikke betrouwbaar, alleen wel een beetje duur Vooral om te ontvangen.
Je kunt tegenwoordig Paypal koppelen aan je bankrekening, zodat je geen creditcard meer nodig hebt. Je hebt dan ook altijd saldo genoeg en hoeft er niet meer bij te boeken, zoals vroeger.

Voordelen : van over de hele wereld instant betalingen ontvangen en doen door alleen op het paypallogo te klikken, in te loggen en over te maken.

Nadelen : .........................
eeh................................emme...............................................jeetje......................ik denknog na............
Oh ja, dat het zo duur is om betalingen te ontvangen. Maar goed,da's voor de service zeg ik altijd maar, en geen paypalbetaling = geen bestelling.

Zelf merk ik al dat ik al helemaal niet meer bestel (zelfs niet bij een Nederlandse site) als ze geen paypal hebben. Een winkel zonder paypal is niet meer van deze tijd. Als een kledingzaak of supermarkt waar je niet kunt pinnen ; kom ik ook gewoon niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Paypal is, voor zover ik weet, heel betrouwbaar. Maar je moet via creditcards werken. Ik zie er het nut niet meer van in nu we iDeal hebben.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paypal kan ook met je bankrekening en met iDeal kun je niet in het buitenland betalen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, Internationale transacties gaan niet met iDeal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik maak wel eens geld naar Nieuw Zeeland over, ook met iDeal.
tenminste....
Ik wist het niet dat Paypal nu ook via bankrekening kan, maar daar is GV voor he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenminste wat?
Zoals je in onderstaande link kunt lezen heb je geen creditcard nodig. Een bankrekening is genoeg.

Ik vind het veilig genoeg. Je moet een betaling altijd eerst nog zelf goedkeuren voor het bedrag van je rekening gaat.
Ik zou zeggen: lees even rustig op de site van paypal hoe het werkt en wat er precies gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen creditcard nodig, het gaat gewoon met je bankpasje.

Meer informatie vind je hier:
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/HowToPayPal-outside
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik was iets eerder met dezelfde link... ;-)
Nee, je hebt geen credit card nodig. Je betaald via Paypal waar je eerst een wachtwoord aanmaakt en je Email adres aangeeft. Je moet een formuliertje met je betaalgegevens invullen, en je betaald per Email met je pinpas. Het is echt heel veilig. Ik betaal er veel mee en het is nog nooit fout gegaan.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met je betaalgegevens bedoel ik het bedrag en adres van degene die je wilt betalen. De ontvanger krijgt dan bericht dat je betaling is ontvangen + het transactienummer. Zelf krijg je ook per Email een bevestiging dat het is afgeboekt en hetzelfde transactienumer. Met je persoonlijke wachtwoord en Email adres kun je ook altijd kijken op je Paypal account wat je betaald en ontvangen hebt. Je kunt vanuit je eigen bank-girorekening geld bijstorten op je Paypal rekening of ontvangen geld weer naar je bank-giro rekening laten overboeken.
De deelname is overigens gratis!
14 jaar geleden
ja dat is op de ene site wel en de andere weer niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk met Paypal en heb geen creditcard. Gaat prima en van onbetrouwbaarheid heb ik nooit iets gemerkt. Voordelen: Het gaat supersnel, nadelen heb ik tot op heden nog niet ondervonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een zakelijk paypal account en dat bevalt heel goed. Veel van onze buitenlandse klanten vinden het erg prettig om ons zo te betalen.
Let idd op dat je daar wel een fee (percentage) voor betaald om geld te ontvangen, dus je ontvangt iets minder dan er naar je over gemaakt word (kosten ontvangen van geld via Pay Pal dus)
Ook als je je geld van Pay Pal wil afhalen en overschrijven naar je bank kost dat 1 euro per transactie
Verder erg betrouwbaar en snel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor buitenlandse transacties is Paypal ideaal. Ik gebruik het al jaren zonder problemen. Al geruime tijd kun je alles ook via je bankrekening regelen dus heb je geen dure creditcard nodig. Ik had mijn creditcard alleen voor mijn Paypal account dus weg met dat ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad geen creditcard nodig en ideel voor buitenlandse betaling
maar reken er op de de overschrijvingen niet erg snel zijn
dus als je geld stort is dat niet erg snel binnen
en wel snel er weer af
capthavoc
14 jaar geleden
Hier staat mooi uitgelegd wat Paypall is:
http://www.livelifegorgeous.nl/2009/10/paypal/

Is Paypall veilig of niet? Hier heb je enkele ervaringen van gebruikers:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1214581

Conclusie:
Op zich is PayPal een veilige methode van betalen. Er schuilt wel een addertje onder het bekende gras. Er komen nogal eens mailtjes binnen, die helemaal niet van PayPal zijn en waarin je gevraagd wordt op allerlei links te klikken. Doe dat nooit want dan ben je de klos...

Toegevoegd na 2 minuten:
En dit is een website die je antwoord op al je vragen over Paypall geeft (veiligheid, hoe te gebruiken met jouw Ideal pinpas, ...):

http://www.sanitairdirect.nl/pages/iDEAL-en-Paypal.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordelen-Geen creditcard nodig,veilig en verzekerd,buitenlandse sites werken vaak met paypal.

Nadelen-een percentage betalen over elke transactie,soms 2,3 dagen vertraging in transacties.