Malware verwijderen lukt niet met malwarebytes antimalware, wat nu?

Ik heb een of andere malware of virus op mijn computer, die ervoor zorgt dat willekeurige woorden op het internet links worden en als je daar dan met je muis overheen gaat, verschijnt er een reclame. (Mosyx. com)
Ook verschijnt er vaak, als ik naar een website ga, een wit venster die dan meteen geblokkeerd wordt.

Bij internet explorer heb ik ingesteld dat hij eerst moet vragen als een website gebruik maakt van cookies. Als ik dan gewoon op google zit, komen er opeens allemaal vragen van cookies van websites die ik helemaal niet ken, zoals superfish en nog meer, volgens mij is dit ook onderdeel van het virus?

Dit heb ik allemaal geprobeerd, maar tevergeefs:
- Malwarebytes Antimalware: snelle scan en volle scan. Geeft aan dat hij niks kan vinden op mijn pc.
- Plug-ins en extensies van google chrome en internet explorer bekeken, daar zit niks geks tussen.
- Verschillende andere virusscan-progamma's gedownload, zonder resultaat. Ook GCcleaner..

Ik heb niet veel verstand van computers en al helemaal niet van dit soort dingen. Hopelijk weet iemand de oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat ook! super irritant, zo'n beetje dezelfde stappen doorlopen als jij. Ik ga je vraag even volgen :)
SimonV
10 jaar geleden
Ook al Adwcleaner geprobeerd?
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Antwoorden (3)

Probeer dit eens.kan in elk geval nooit kwaad.
Heeft me vaak uit de problemen gehaald.
Downloaden,op bureaublad plaatsen.
Virussscanner tijdelijk uitschakelen vanwege conflicten!
Combofix starten.kan 10 tot 20 min. Duren.
Werkt helaas nog niet met windows 8.
www.bleepingcomputer.com/download/combofix
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met:

- Hitmanpro
- Eset online scanner
- mbar (malware bytes anti rootkit)
- TDSSkiller (voor rootkits)

Laat malwarebytes ook eens in veilige modus scannen..

Als je al deze tooltjes hun werk laat doen is malware over het algemeen geelimineerd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goedendag,

Ik heb heel goede ervaringen op het forum PC web plus.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=206&t=3904

Daar schonen ze de gehele computer op en verwijderen de adware en virussen.