Hoe kan het dat mijn facebook account stelselmatig word gehackt?

Mijn email adres en telefoonnummer word dan veranderd en overgenomen. Kreeg dan email dat iemand anders was ingelogd en dat facebook Blokkeerde voor veiligheid. moest de eerste keer kopie id kaart uploaden om email adres en gevens weer te herstellen. Vervolgens had ik tweestapsverificatie ingesteld met me telefoon nummer, en nou +/- een maand later is me facebook account dus weer gehackt. Hoe bestaat het dat iemand zelfs met tweestapsverificatie en een goed wachtwoord alsnog mijn facebook account kan overnemen?

1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Is je telefoon mogelijk gehackt? Gebruik je regelmatig openbare hotspots?
Ritsuka
een jaar geleden
Heb je je pc gescand op spyware?

Antwoorden (1)

Mogelijk heb je je kopie id kaart niet naar facebook opgestuurd, maar naar de hacker.
Die kan daarmee de 2-traps ID omzeilen door facebook te doen geloven dat jij de hacker bent en niet hij.
Pieterke
een jaar geleden
Het account was ook al gehackt voor vraagsteller 2 stapsverificatie instelde.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@Pieterke
Het scenario wat ik mee voorstel is:
1) Hacker hackt account
2) Hacker stuurt uit naam van FB mail naar slachtoffer met het verzoek om een ID
3) Slachtoffer stuurt ID naar hacker, denkend dat het adres van FB is
4) Slachtoffer stelt 2FA in
5) Slachtoffer stelt nieuw ww in
6) Hacker stuurt namens slachtoffer mail naar FB mét ID van slachtoffer en claimt gehackt te zijn
7) FB gelooft het door de hacker opgestuurde ID en geeft de hacker het nieuwe ww
8) FB informeert slachtoffer als onderdeel van de resetprocedure
9) Ga naar 5
tinus1969
een jaar geleden
Ook dat scenario suggereert spyware op de laptop. @popeye welke antivirussoftware gebruik je? Mss tijd voor bv Norton Power Eraser?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@tinus1969
Hier is geen spyware voor nodig. De initiële hack kan een gelekt of geraden wachtwoord zijn. Veel mensen hergebruiken een wachtwoord. Of er is een keertje ergens niet goed uitgelogd waarna de hacker toegang kreeg. Een belangrijkere makke in mijn verhaal is naar mijn idee dat de hacker wel erg veel moeite moet doen, met veel risicovolle contactmomenten. Zoveel werk en risico is vaak alleen interessant als het slachtoffer een goede bekende is.