Gisteren is me computer gehackt hoe kan ik weten of de hacker er nu nog steeds op zit? zie beschrijving

Gisteren rond 19:32 is me me pc gehackt ik had de microfoon aangesloten en hij kon praten tegen mij op afstand, Niet veel later zette hij mijn pc vast hij kon me computer besturen ik deed gelijk mijn computer uit. Kan hij als de computer uitgeschakeld is nog mijn bestanden er af halen? Ongeveer pas 10 minuten later heb ik de internet router ook uit gedaan.

Het volgende heb ik gedaan:
De pc in de fabrieksinstellingen gezet.
Er staat nu Norton Internet Security 2013 op.

= Mijn vraag is of degene die gisteren aan me pc zat er nu nog steeds op zit is dit ergens te zien?

- Kan ik op een of andere manier (een geschiedenis) Wie er gisteren op de computer heeft gezeten?

- Hij praatte tegen mij hij praatte Engels

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Uit je vraag en reacties blijkt dat je inmiddels hebt gecheckt met je antivirus en de windows firewall staat aan. Het is aan te raden ook te controleren op malware, met bijvoorbeeld Malwarebytes. Zorg er verder voor dat alle programma's zijn geupdate naar de nieuwste versies. Internetcriminelen komen een computer vaak binnen via beveiligingslekken in verouderde software. Dus controleer ook of je bijvoorbeeld de nieuwste Java versie hebt en alle andere programmatuur op je pc.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook Secunia Personal Software Inspector (PSI) gaan gebruiken. Die scant op ontbrekende updates van je software. Zo houd je je software veilig en mis je geen beveiligingsupdate.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de netwerkstekker/router eruit laat kan sowieso niemand op je PC. Je kan dan even je PC opnieuw installeren, dus Windows opnieuw er op zetten (alle andere opties zijn minder veilig). En dan gelijk even zorgen dat je firewall + antivirus/antimalware op je PC zet.

Toegevoegd na 32 seconden:
Als je PC uit staat kan er ook niemand op.