Hoe maak je het een (woning) inbreker zo lastig mogelijk?

Graag had ik wat tips uit oa eigen ervaring hoe je een inbreker buiten de deur houdt. Evt kan ik wat extra maatregelen treffen tijdens afwezigheid vakantie.

Huis is 90 procent voorzien van rolluik. Deuren niet, bergingraam (geen draai raan in).
Huis plat dak, aangrenzende berging idem.
Niet de plaats om tuinmeubilaielr en duobak allemaal binnen te zetten helaas.
Bewegingsmelder bij betreden tuinpoort.
Schutting met scherpe rand. En buren hebben zicht in de tuin.

Graag jullie tips

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lampen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorgen dat het er bijnjou lastiger uitziet dan bij de buren....
Cryofiel
10 jaar geleden
Rolluiken geven overduidelijk aan dat je niet thuis bent en dat de inbreker dus alle tijd heeft om zonder haast naar binnen te gaan en daar lekker lang rond te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, maar als de rolluiken een dusdanig langere periode aangeven om binnen te komen met een hoop herrie lopen ze toch dat huis weer voorbij. Het is geen exacte wetenschap!
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat klopt. Maar in dit geval zijn er andere manieren om binnen te komen. De inbreker krijgt een duidelijk teken dat er langere tijd niemand thuis is, en dat hij dus alle tijd heeft om op z'n dooie akkertje een deur te forceren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rolluiken zijn overdag niet dicht.
Lampen binnen staan op bewegingsmelder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben een paar nep cameras met knipperend lampje, lijkt net echt
Cryofiel
10 jaar geleden
En als je op vakantie bent, wat doen de rolluiken dan? Ik heb ooit eens de tip gekregen een buitenlamp met een bewegingsmelder te installeren, en die zo in te stellen dat hij maar heel kort brandt. Een lamp op bewegingsmelder is namelijk niet genoeg. Dan gaat de lamp aan als er een inbreker in de tuin zit, maar dat valt niemand op, want wie kijkt er nu om 03:20 uit het raam? En zo'n lamp staat wel vaker aan, bijvoorbeeld vanwege een kat, dus dat valt totaal niet op. Maar als de lamp maar kort aanblijft, gaat de lamp aan zodra de inbreker de tuin in komt. De inbreker heeft nu goed licht om een ingang te forceren. Maar al snel gaat de lamp uit. De inbreker ziet nu niets meer, want zijn ogen zijn net aan het licht gewend. Zijn werk wordt dus vertraagd. Daarna gaat de lamp weer aan, want de inbreker beweegt. En even later gaat de lamp weer uit, en kan de inbreker niet meer werken. Op die manier heb je een soort knipperlicht in de tuin, en dat valt wel enorm op. En de inbreker kan de helft van de tijd niet werken omdat hij niets ziet. Goede kans dat de inbreker snel weg is.
Cryofiel
10 jaar geleden
@maxxieboy2012, ik heb ook wel eens gedacht aan het ophangen van een nepcamera. Of een nep-alarm. Maar ik ben bang dat een inbreker die overdag de buurt verkent zo'n ding ziet hangen, en dan denkt: "Aha, kennelijk is daar iets te halen, anders zouden ze geen beveiliging hebben gekocht!"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze halen tegenwoordig ze de nep camera's eruit. Ze testen ze zelfs uit. Gaan eerst een paar keer langs... En lokken een reactie uit. En als ze dan geen geluid horen binnen, of er komt geen politie of beveiliging langs binnen xx minuten, is het een dummy. Dus vrij spel.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is toch alleen de moeite waard als een inbreker het specifiek op jouw huis heeft voorzien? Ik denk dat voor de gemiddelde GV-er de gelegenheidsinbreker een groter gevaar is. Die zal die moeite niet nemen, vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben katten die thuis blijven. Dus kop koffie lijkt mij niet het slimste idee. Maar tijdschrift op tafel en niet alles strak opruimen neem ik heel zeker mee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hadden van de week een kozijnenboer over de vloer, zijn club verkoopt ook rolluiken. Hij zei daarover dat inbrekers die zo open hebben, wat dat betreft heb je er weinig aan. Alleen maakt t een hoop herrie, en daarom proberen inbrekers ze toch te vermijden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn moeder heeft neprozen (die er heel echt uit zien) op tafel staan, en in de vaas een laagje water gezet. Verder ook anti inbraakstrips op je deuren.

Het beste antwoord

Wellicht werkt een camera voor en achter afschrikwekkend. Overal is in te breken, maar wanneer het te lang duurt of het risico te groot is dan zullen ze liever voor de buren gaan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mij hebben ze ooit de voordeur met sponning en al uitgebroken met een koevoet! Terwijl hij met twee sloten op slot zat. De politie heeft me toen aangeraden een antikoevoetstrip te plaatsen. Je kunt hem makkelijk aanbrengen, en ze krijgen geen koevoet meer tussen de deur.
Verder heb ik van die bovenraampjes die je niet helemaal open kunt klappen, maar het beugeltje dat daarvoor zorgt, is er natuurlijk wel uit te schroeven. Daar heb ik schroeven in laten zetten die maar één kant op kunnen draaien. Je kunt ze dus wel INdraaien maar niet UITdraaien (leuk als je ooit nog eens iets aan je ramen wilt veranderen, dan moet je de boel dus uitboren).
De agenten vertelden me dat je mensen niet écht 100% buiten kunt houden, maar je kunt de boel wel zo moeilijk maken en zo vertragen, dat ze het opgeven of betrapt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik 5 camera's met infrarood rondom mijn huis. De beelden worden bij beweging opgenomen. Ik kan ze op TV bekijken, maar ook via het internet. Verder zijn mijn sloten vervangen door vingerafdruk scanners, zodat lock picking geen mogelijkheid is. M'n ramen zijn geblindeerd en op inbraakgevoelige punten zijn de ramen voorzien van anti-inbraakfolie. Dit zorgt ervoor dat bij inslag het raam niet kapot barst, maar als een net blijft zitten.

De camera's geven al een afschrikkend effect.