Wat kunnen hackers doen na het (mogelijk) hacken van je IP adres?

Ik kreeg zojuist een mail van een website waarop ik een account had met de mededeling dat er twee weken geleden een hack is ontdekt in hun database en er mogelijk onder andere de volgende gegevens gestolen zijn:

'The data accessed may have included personal information such as your email, encrypted password, username, IP address, game activity information and forum activity.'

Als de hacker bijvoorbeeld deze informatie van mij heeft, kan hij via mijn IP address achterhalen op welke andere websites ik mij begeef en op deze manier wellicht mijn email/wachtwoord combinatie overal blijven uittesten tot er een match is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ip adres is niet zo spannend voor hackers (mogelijk jou lokatie achterhalen).
Die ander gegevens is vervelender.
LeonardN
5 jaar geleden
Inderdaad. Niet zo prettig als je wachtwoord bekend is, zeker als je deze voor meerdere diensten gebruikt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"encrypted password"
Bij een goede encryptie is er niet zoveel aan de hand.
Bij een zwakke encryptie is er wel een mogelijk probleem.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ah oke, maar via de informatie die ze hebben kunnen ze dus niet achterhalen op welk andere websites ik (regelmatig) kom om vervolgens te proberen in te loggen?
robbinvanzoest
5 jaar geleden
Op het moment dat je een website bezoekt laat je altijd je ip adres achter, het is gewoon letterlijk een digitale voetafdruk. En over het algemeen kan je in het echt ook niks met alleen een voetafdruk van iemand.
TurfGraver
5 jaar geleden
@ 3806kk, dan zouden ze de data van die sites moeten kunnen inkijken of jou ip daar ergens staat.

Antwoorden (1)

verander zo snel mogelijk je wachtwoord en stel een extra beveiligings vraag in