Ik ben er nog nooit overvallen en ook heb ik er nog nooit een ongeluk gehad of een ziekte opgelopen. Ja, ik denk dat hyves wel veilig is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem aan dat je bedoeld je gegevens: Het is aan jezelf om te bepalen wat je er allemaal wel of niet op zet. Wat anderen met de door jou geplaatste gegevens doen, daar heb jij geen invloed op.

Als jij echter elke keer nadat je op hyves gezeten hebt netjes op log off drukt als je de site verlaat, dan kunnen mensen die na jou die computer gebruiken niet onder jouw account inloggen, dus dat lijkt me wel veilig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er is Hyves ook veel aangelegen om het veilig te houden. Zeker nu ze ook de mogelijkheid bieden om via hyves betalingen te doen aan vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hyves is veilig, HIV niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het wel zo veilig is?
Mijn account is 2 maal gehackt!
Heb hyves wel laten weten dat mijn account was gehackt,ik kreeg toen een mail van hun dat dat mogelijk was door een fout in hun beveiliging en dat ze dat zouden aanpassen.
Korte tijd daarna stond er wel een mededeling over gehackte accounts op de homepage.
Ik ben er inmiddels vanaf heb het niet meer op zulke site's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nadeel van veel van deze online diensten is dat ze maar op weinig verschillende manieren kunnen controleren wie jij bent. Als je zegt dat je je wachtwoord bent vergeten, dan kan je vaak door enkel het beantwoorden van een "geheime vraag" een nieuw wachtwoord krijgen. Veel mensen kiezen een geheime vraag waarvan het antwoord op internet vaak te vinden is. Sarah Palin ging daarmee het schip in tijdens de voorverkiezingen in de VS - al haar e-mail lag op straat.

Mede daarom zou ik zeggen dat diensten als Hyves en Facebook niet veilig zijn, en je daar dus alleen informatie op moet zetten waarvan je het niet erg zou vinden als de hele wereld (!) het zou weten...