Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beste anti-virus programma?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier krijg je geen eenduidig antwoord op vrees ik, het is nogal persoonlijk wat je het beste vind.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (15)

Voor mij is dit al jaren de legale gratis versie van avast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik naar tevredenheid de combinatie van AVG Free en mijn eigen intelligentie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij ook , werkt prima. +1
Ik gebruik Norton, dat is niet gratis maar wel heel erg uitgebreid. Prima anti-virusprogramma.

Toegevoegd na 1 minuut:
Malwarebytes.org is een scanner die geheel gratis is. Met deze heb ik ook mijn virus kunnen verwijderen wat met Norton niet lukte. Het scannen duurt wel lang maar boekt wel resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen beste virusprogramma. Geen van alle beschermt je voor 100%. Wat de ene vindt, vindt soms het andere pakketje niet.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Toch is het zo. Als ik een bestandje niet vertrouw scan ik het eerst in http://virusscan.jotti.org/nl
Daar worden 20 verschillende virusscanners losgelaten op je bestandje. Ik kan je verzekeren: Ze zijn het zelden eens met elkaar!
Gisteren nog uitgezocht. NOD32
Hier een heel topic erover:
http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=55974&mode=threaded
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die heeft een heel goede naam.
AWM
14 jaar geleden
Goede test! Alleen kun je dan beter het meest recente onderzoeksrapport van ze pakken, nu staat NOD op een tiende plek.
http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests
AVG Free Version 8.5, in combinatie met Hitman Pro. Dan heb je direct alle virussen, spyware, en andere onzin eraf. Tevens zijn beide gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hitman pro 3 is 30 dagen gratis
Ik weet niet of het de beste is: ik gebruik NOD32 van eset en ik ben hier heel tevreden over. Mijn computer blijft tijdens het scannen supersnel en van het updaten merk ik niks. Dat was bij Norton en AVG (dat ik een tijd gebruikt heb), anders...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is volgens mij afhankelijk van wat je wilt. Je wilt natuurlijk een veilige computer, maar er zitten verschillen in de manier waarop verschillende anti-virus programma's de boel in de gaten houden en scannen.

Sommige scanners doen er bijvoorbeeld heel lang over om 1 GB aan data te scannen, maar zoeken ook naar verstopte bestanden. Andere scanners zoeken sneller, maar kijken niet naar de verstopte dingen.

Volgens mij is de beste manier om je computer niet te laten infecteren als volgt:
1) Doe geen illegale downloads (bijv. Limewire)
2) Laat je computer altijd te laten updaten
3) Zoek een anti-virus programma te zoeken die voldoet aan jouw wensen. Bijvoorbeeld: Als je een anti-virus programma koopt die traag is, zal je minder vaak scannen omdat je je computer wilt gebruiken. In dat geval is een anti-virus programma die gemakkelijk op de achtergrond kan draaien zonder dat je er last van hebt een oplossing. Daarnaast zou ik kijken naar extra beschermingsopties als MSN scanner ed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had Hitman Pro en AVG Free, maar toch werd ik opgezadeld met een hele zooi virussen en Trojaanse paarden waarvan er zelfs nu nog een aantal onbekend zijn. Toen heb ik Panda gekocht die de onbekenden in carantaine houdt. Af en toe ontdekt hij hoe hij er een kan elimineren en meldt mij dat. Ik ben heel tevreden over Panda want ik wordt nog steeds bestookt en hij elimineert ze of doet ze in carantaine.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik heb Norton gebruikt maar ben weer terug bij avast omdat die het beste bevalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira Antivir

Waarom?
- het is GRATIS
- updates worden dagelijks bijgewerkt
- zeer goede reviews op internet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is duidelijk Avira AntiVir.
Ik volg de resultaten van testen, en Avira is de enige die constant bij de besten scoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen antwoord op wat is het beste pakket meer. De virussen zijn zo ingewikkeld geworden dat ze steeds moeilijker zijn te detecteren en al helemaal slecht te voorspellen (want dat doen ze ook bij de anti virusfabrikanten).
Dus de vraag is waar voel jij je prettig bij. Microsoft komt met een nieuwe versie waar tot op heden veel over is geschreven. Zelf gebruik ik al jaren privé en zakelijk McAfee maar die is zeker niet heilig.
F-secure scoort altijd heel stabiel in de testen, maar ook Kaspersky doet het zeer goed qua gebruikers-vriendelijkheid en detectie.
Dus kies lekker degene die je bij de hand hebt. Succes er mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan. Wil je uitgebreid of juist alleen maar antivirus+antispyware? Ik geef je een site met allemaal gratis maar ook betaalde antivirus programma's.
http://antivirus.startpagina.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding