wat is er fout bij mijn avast antivirus?

1week geleden had ik last van een maleware op mijn laptop. Ik heb toen een systeemherstel uitgevoerd en na de systeemherstel mijn antivirusprogramma mijn laptop laten scannen(avast). Hij had enkele bedreigingen gevonden en ik heb die toen verwijderd. Daarna heb uk mijn laptop nog een enkele malen gescant en hij vond toen geen bedreigingen. Maar nu de laatste keer wel ( zonder iets op de laptop gedaan te hebben) ik heb daarna nog enkele keren gescant en de ene keer vind hij weleenbedreiging en de andere keer niet? Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
je had eerst de scanner er overheen moeten halen met een systeem herstel verwijder je geen maleware.
ronron1212
10 jaar geleden
Schakel avast eens uit en download een andere gratis scanner zoals bijvoorbeeld avg en laat die eens scannen.

Antwoorden (4)

Probeer is een andere virusscanner zoals Microsoft Security Essentials, download: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/security-essentials-all-versions.

of je kan AVG proberen, download: http://download.cnet.com/AVG-AntiVirus-Free-2013/3001-2239_4-10320142.html?spi=47ff4890e98e18fc59391e100bfd75fd&part=dl-avg_free_us

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dit geval is het aan te raden om met een tweede virusscanner een extra check te doen. Merk wel op dat je niet twee scanners tegelijk moet gebruiken, dit kost namelijk onnodig veel computerprestaties en je loopt het risico dat de twee scanners elkaar in de weg lopen.

Op dit moment is Avast de beste gratis virusscanner. Andere goede gratis scanners zijn Panda Cloud en Avira. Ik adviseer om Panda of Avira te gebruiken voor de tweede scan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat Avast maar eens een opstartscan maken vanaf de herstart. Daar is ie wel even langer mee bezig en dan komt ie veel meer rottigheid tegen dan dat jij denkt. En geef de opdracht om alles wat inferieur is te laten verwijderen. En zorg ervoor dat er geen andere scanprogramma's meedraaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad je aan om je computer in veilingmodus te zetten. Daarna is het verstandig om je een online scanner te gebruiken om te scannen. Wanneer de online scanner virussen(malware) vind verwijder die dan.

Aantal online scanners:

Bitdefender: http://www.bitdefender.nl/scanner/online/free.html
Microsoft: http://www.microsoft.com/security/scanner/nl-nl/
Panda: http://www.pandasecurity.com/netherlands/homeusers/solutions/activescan/
Wanneer je de online scanner(s) hebt gebruik dan raad ik je aan om je avast! te update en volledig systeemscan te doen. (Voor de zekerheid)

Het is ook verstandig om je firewall te bekijken. Zijn er onbekende poortjes? Schakel die dan uit! En zorg dat altijd inkomende verkeer wordt geblokkeerd. Eerst toestemming!

Tenslotte kan je ook programma's te update. Zoals Java en je (windows) computer. Hierdoor heb je een veilige pc.

(Veilig modus kan nu wel uit..)

Let op: Ik zie hiervoor de berichten dat het wordt aangeraden om twee virusscanners te gebruiken doe dit NIET. Elke virusscanner software bedrijf raad af om twee virusscanners te gebruiken! Door twee virusscanners kunnen conflicten ontslaan + je systeem overbelast. Dit NIET doen! Online scanner kan geen kwaad..