Wat is nu het allerbeste, gratis, antivirus programma?

Heb Windows opnieuw geinstalleerd op mijn pc en ben alle gegevens kwijt van mijn huidige Norton antivirus scanner. Had nog ruim een jaar tegoed, maar op dit moment kan ik nergens de vereiste gegevens vinden.
Daarom wil ik voorlopig gebruik maken van een gratis antivirus scanner, die ook spy en malware en al dat soort dingen in de gaten houd (gewoon zo compleet mogelijk).
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Avast werkt goed en zeurt nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Wellicht is AVG wat voor je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Microsoft ecurity essentials. Gratis te downloaden bij Microsoft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik moet je alweer gelijk geven. +1
capthavoc
14 jaar geleden
let er wel op dat je windows versie legaal is !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We werken alleen maar met legale software ga ik van uit.
Ik heb AVG en ik heb nooit problemen!
Dus die is zeker aan te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk uit, neem geen gratis virusscanner. Dat is niet safe, omdat ze maar een gedeelte gratis afgeven, de rest moet je betalen. Ik had eerst ook AGV. Lekker goedkoop dacht ik. Uiteindelijk krijg je problemen. Zelf voel ik me nu veilig bij McAfee. Juist ook omdat ze voortdurend updates mailen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar hoeveel updates krijg je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat mij niet zo zeer om het "gratis". Wil best betalen, maar heb nog een lopende virusscanner voor ruim 1 jaar. Zo lang ik die niet aan de praat krijg, wil ik gebruik maken van een gratis programma. Mocht het goed bevallen, dan laat ik het misschien wel staan, want uiteindelijk heb ik nu al 2 keer mijn pc moeten formatteren omdat mijn z.g. dure virustotaal pakket niet overweg kan met een virus dat al ruim 7 jaar oud is (Norton en McAffee)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De virusscanner van Microsoft is gewoon goed, Microsoft probeert zich boven in de software voor virusbestrijding te nestellen dat is de reden dat ze het gratis aanbieden.
Combinatie, want er is er niet 1 die alles pakt, dus regelmatig scannen is aan te bevelen...

Hieronder wat wij allemaal naast elkaar hebben lopen op meerdere pc's.

Adaware - http://www.lavasoft.nl
AVG of Avast - http://free.avg.com/nl-nl/gratis-pc-beschermen of http://www.avast.nl/avast_antivirus_producten/avast_Free_Antivirus
Ccleaner - http://www.piriform.com/ccleaner/download
Hitman Pro - http://www.surfright.nl/nl
Malware Bytes - http://www.simplysup.com
Remove it pro - http://www.incodesolutions.com/removeit.php
Trojan Removal (30 dagen gratis daarna opnieuw installeren) - http://www.simplysup.com
Scotty (zorgt dat er niet stiekem een progje/virus in de startup komt) - http://www.winpatrol.com

Nooit nergens last van, en ik kom echt overal op ons lieve internetje ;-)

Hiermee net nog enkele duizenden virussen geschoond van een pc van een andere GV gebruiker ;-)

Toegevoegd na 14 minuten:
Nuja ik kom niet ECHT overal... De XXX sites sla ik over haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt waar?? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup, maar voorkomen is beter dan genezen ;-) en helaas is er niet 1 wondermiddel.
Avast vind ik persoonlijk een heel prettig en gebruiksvriendelijk gratis anti virus programma. Ik heb het jaren naar tevredenheid gebruikt. Dit programma komt ook zeer goed uit diverse testen.

Nu dat ik een nieuwe laptop he]b ben ik wel weer overgegaan op Kaspersky (betaald). Waarom??? Toch het idee dat deze meer up to date is (misschien valse veiligheid maar ja)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb afgelopen jaar Kaspersky gehad en kreeg tot 3x toe een virus in de computer...nu heb ik de Hitman Pro erop en nog niks geen last...
Er zijn een aantal goede gratis virusscanners ik gebruik al jaren AVG.

Maar als je een bestand hebt en bang ben dat het een virus is (bijvoorbeeld een exe uit een torrent) kun je het best het bestand laten scannen via:

http://www.virustotal.com/nl/

dit is een site die bestanden door verschillende virusscanners haalt en daardoor een erg goed beeld geeft of een bestand veilig is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Van betaalde virusscanners vind ik NOD32 een hele goede. Een licentie voor 3 jaar voor 1 pc kost ongeveer 75 euro (dat is dus 25 euro per jaar). Als je een licentie neemt voor 2 pc's en 3 jaar betaal je 106 (wat neerkomt op iets meer dan 17 euro per jaar).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben uitermate tevreden over Clamwin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben tevreden over Hitman Pro....Deze gratis antivirus heb ik er nu een twee maanden opstaan en werkt perfect..Daarvoor had ik een gekochte Kaspersky en kreeg tot 3x toe een virus op de computer...
De Hitman Pro gaat na 3x je computer gestart te hebben alle bestanden langs om te scannen...Dus ik raadt je deze aan...

een tevreden gebruiken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan Comodo Internet Security aanbevelen, het is gratis en het bestaat uit een virusscanner, een programma dat activiteiten als schijf- en schrijfbewerkingen, registryacties etc. in de gaten houdt en een personal firewall.

Zie onderstaande link:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira Antivir is een gratis programma dat volgens mij het beste is. Na de overstap van AVG naar Avira kreeg ik direct tientallen meldingen van besmette bestanden. Automatische updates elke 24 uur en geplande systeemscans, doet z'n werk ongelooflijk goed.

Uit tests blijkt dat AVG ongelooflijk slecht scoort, gebruik deze ook absoluut niet!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik volg een ICT-opleiding, durf te zeggen dat je AVG op je systeem hebt staan of het een goed antivirusprogramma vindt en je bent de pineut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar een goed en gratis en dat is Comodo.

Comodo is een complete suite met antivirus, firewall, anti-spam en anti-phishing en word gemaakt door het bedrijf wat ook nod32 antivirus maakt wat door vrijwel iedere hacker word beschouwd als de aller beste.

In tegenstelling tot nod32 is comodo echter helemaal gratis zonder gezeur om gratis licenties te verlengen en dat soort onzin :)

dat comodo niet zo bekend is is alleen maar voordelig, je wil echt niet de meest gebruikte gebruiken gezien ook de meeste virussen gemaakt worden om daar doorheen te komen.

Als je het echt helemaal af wil maken raad ik ook nog aan om hijackthis te installeren (echt niet voor beginners) maar dit is echt alleen voor de echte veiligheids-freaks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn denk ik geen gratis of betaalde anti-virus programma's die alles nu en in de toekomst kunnen vinden.

Een anti-virus programma pakt namelijk niet altijd spy-ware of malware. Anders had het programma wel anders geheten.

Met Avast anti-virus ben ik uitermate tevreden , ik gebruik het al een hele lange tijd. Er komen bijna dagelijks updates binnen.

Ad-aware gebruik ik om spyware/malware weg te krijgen

Spybot search and destroy gebruik ik om het systeem ook nog te beveiligen tegen de spyware en malware.

Als laatste als je helaas al een virus hebt, dan gebruik je hijack this. De logbestanden die je dan vind kun je op diverse fora plaatsen.
Als je genoeg van je pc af weet dan kun je beslissen om de log zelf te bekijken en op www.hijackthis.de te plaatsen voor een analyse.

Avast
spybot S&D
Ad-Aware

CCleaner kun je tenslotte nog gebruiken om je register en systeembestanden clean te houden. Hierbij moet je zeer goed weten wat je weghaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel goeie, maar Avast is wel een van de betere want je heb heel veel functies terwijl je niks hoeft te betalen,
Ik heb het ook en het is super.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf eset smart security, maar die was een keer niet meer helemaal up to date, en toen heb ik de gratis trial periode van norton erop gezet.
Ik ben niet bekent de de betaalde norton, maar deze is zeer uitgebrijd, je kunt er ook heel je pc mee opschonen, anti spyware anti spam enz.
En als je al norton gewend bent, is het natuurlijk helemaal fijn.
Ik was er zeer tevreden mee, heb hem al vaker erop gezet, ook als een ander programma het niet doet, bv opruimen door tune up 1 clic maintenance, kun je vervangen door norton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Download gewoon een ander via ftd.
Norton zou ik zelf niet adviseren, draait veel te zwaar.
Vaak kun je via je provider ook een antivirus progamma krijgen.
Dat kun je ook eerst uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ESET NOD32 Antivirus is ook wel goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Microsoft Security Essentials.

Het scant ook direct bestanden als je die binnenkrijgt (via msn bijv.) op virussen en scant regelmatig je hele pc.
Ik vind het wel handig dat ik dan nergens aan hoef te denken.