Het programma look @ lan zorgt dat je in jouw netwerk kunt kijken of er meer computers verbonden zijn via dezelfde router.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als jij je netwerk beveiligd hebt, kunnen ze er geen gebruik van maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Was het maar waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas moet ik je uit deze droom wakker maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En stel dat ze de beveiligingscode kennen? Kan ik dan ergens zien of er via mijn netwerk gebruik word gemaakt van internet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fabrica: Als ze je code hebben, bijvoorbeeld een vriend/vriendin, dan is het met thuisrouters vaak niet te zien of ze internet gebruiken, maar het is vaak wel te zien of ze veel downloaden of het netwerk gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh oke ik heb me vergist, Ik dacht echt dat het voldoende was om te beveiligen..
Hoe kunnen ze er dan nog gebruik van maken?
AWM
14 jaar geleden
Als een hacker echt naar binnen wil, dat moet ie gedurende een periode pakketjes opslaan die uit de AP komen.
Er is software die dan de key eruit vist.
Maar, word er niet paranoia van. Er is maar een klein bereik en de keus is enorm, waarom zouden ze dat juist bij jou doen?
Maar een buurjongetje die er plezier in heeft kan het natuurlijk doen. Ook ik heb het wel eens gedaan, voor de sport, om te kijken of het lukte. En het lukte.
Ja, in de meeste WIFI-routers kun je dat zien.
Dat zit bij allemaal merken op een andere plek.
Bij Linksys heet het bijv. "Wireless clients connected"
AWM
14 jaar geleden
Ja hoor dit zie je o.a. in de DHCP range van je routerinstellingen of in de zogehete "routingtabel" (bij nieuwe linksys routers).
Doordat ik niet weet om welke router het gaat is het lastig om voor jou precies aan te geven waar het voor je staat ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het programmaatje "Network Stumbler" kunnen downloaden. Dan zie je precies wat er gebeurt in je bereik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige wifi routers hebben een web-beheer pagina
waarop de active verbindingen kunnen worden gelijst.
Niet altijd realtime (=actueel) en moet men het beeld verversen. Sommige routers laten dit wel toe.

Voorkomen is beter, een beetje beveiliging is het registreren van machines op mac niveau.

Verder zijn er netwerk monitoren
die activere verbindingen kunnen zichtbaar maken.