Waarom verschijnt er een waarschuwing over onverwacht gedrag van je PC bij Media Player als je een Mp3 wil afspelen?

Soms als ik via Bear Share muziek heb gedownload die ik dan wil afspelen, verschijnt er het volgende bericht:
"Het bestand dat u probeert af te spelen, heeft een extensie (.mp3) die niet overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren in onverwacht gedrag.
Wilt u deze inhoud door Media Player laten afspelen?JA/NEE"
Het gekke is dat dat alleen maar SOMS gebeurt en MP het afspelen van Mp3-tjes normaliter ondersteunt. Hoe komt het dat deze melding soms verschijnt en wat kan er gebeuren als je het bestand toch afspeelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bearshare is een behoorlijk ruk programma zeg maar en daar krijg dus ruk downloads van. Het is gewoon wachten tot je een virus binnen hengelt. Beter gebruik je torrent of usenet om aan je muziekjes te komen.

Het beste antwoord

Dit kan om twee redenen zijn.
1. je hebt niet de juiste codecs geinstalleerd, google naar k-lite codec pack voor de juiste codecs

2. het kan ook zijn dat de uitgang van het bestand niet klopt met de inhoud. Wanneer bijvoorbeeld een wma-bestand .mp3 als uitgang heeft waardoor MP de data verkeerd interpreteert.

één van deze twee zal het ongetwijfeld zijn.
gewoon op ja drukken kan ook geen kwaad, als punt 1 het geval is dan speelt MP het bestand toch niet af. en is punt 2 dan het geval dan misschien wel.

zie bronnen voor microsoft support en de k-lite codec pack download link

Toegevoegd na 9 minuten:
3. het kan ook zijn dat het bestand nog niet volledig is gedownload of verminkt is geraakt tijdens het downloaden. opnieuw downloaden in dat geval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor dit duidelijke en zinnige antwoord!

Andere antwoorden (1)

Dat gebeurt omdat je illegaal hebt gedownload met bearshare en op deze manier de kinderen van hard werkende muzikanten verhongert en dan heb jij het over een foutmelding van je media player terwijl hun geen kadoos onder de kerstboom krijgen dit jaar??!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gossie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik jij ook bearshare?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
steun de hardwerkende eerlijke muzikanten door op Thumbs up te klikken en ik maak per thumb up een euro over naar ze, bij elke thumbs down gaat er weer een euro af door mensen die het illegaal downloaden willen promoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagsteller beweert niet dat het om illegaal gedownloade muziek gaat en wil m.i. puur antwoord op de vraag over de foutmelding. Ik denk dat de duimpjes weinig te doen hebben met het al dan niet opkomen voor muzikanten, het is m.i. geen goed antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Som, ben je voor het eerst op internet of zo ? Hij zegt toch bearshare!! weet je wat dat is? blijkbaar niet dus aan je reactie te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste ervaring op Internet dateert uit 1990 via het universiteitsnetwerk met de Amerikaanse universiteiten. Toen bestond IE en Netscape nog niet. Ik weet exact wat Bearshare is en ook dát je er illegaal mee kunt downloaden. De vraagsteller beweert echter niet dat dit ook gebeurt (hoe groot de kans ook is) en verzoek daarom te focussen op het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de eerste zin van de vraag: Soms als ik via Bear Share muziek heb gedownload die ik dan wil afspelen, verschijnt er het volgende bericht:
Als hij het met bearshare heeft gedownload is het toch een illegale download wat is er dan mis mee dat ik dat hier onderstreep. illegale download = geen garantie. Legale mp3 bestanden zijn op een manier geconverteerd dat ze dit soort foutmeldingen voorkomen en compatible zijn met de meest gebruikte media player op je PC. Ben ik zo wat duidelijker voor je ?