Wie kan me helpen met dit virus?

Iedere keer als ik op iets klik wat naar iets toe linkt, ( bijv inloggen bij goeie vraag) verschijnt opeens een kader met reclame op mijn computer. (zie afbeelding) Meestal is dit reclame om lid te worden van een spel, of reclame voor een datingsite. Wie weet wat ik hier tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer eens online te scannen met een antivirusprogje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel eerst je computer in als veilig modus.

Wanneer je dat heb gedaan ga gewoon naar je internet en zoek een online scanner. Je kan bijvoorbeeld scanner met Eset of Microsoft. Maar een andere is ook goed.

Wanneer je dat heb gedaan en er wordt niks gevonden kan je altijd met een nog een online scanner proberen te scannen. Als er toch iets wordt gevonden verwijdert het dan, ook dan kan je voor de zekerheid ook scannen met een andere online scanner.
Geen enkele scanner kan alle bedreigen uitschakelen of verwijderen

Wanner dus gescand met ga je naar je eigen vaste virusscanner. Update je virusscanner en start een volledige systeemscan uit.

Wanneer je dat heb gedaan is kan je naar je firewall gaan. Zijn er onbekende poorten? Zet die dan uit of verwijder ze. Kloppen de instellingen? Controleer het!

Ook is het belangrijk om je computer up-to-date te houden. Zoek naar updates en update je computer. Ook andere programma's (zoals java) is belangrijk om up-to-date te houden.

Je kan je veiligmodus wel uitschakelen nu.

Het is verstandig om goed te denken hoe de malware op je pc gekomen. Heb je afgelopen dagen rare site bezoekt? Open je bijlagen in je e-mail? Zo kan je ver komen dat het nog keer gebeurt. Ook moet je goed kijken als de malware geen schade heb aangericht. Wanneer je in heb gelogt (bijvoorbeeld op je e-mail) dan is het verstandig om je e-mail wachtwoord te veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het gelukt?