Wat dekt applecare precies?

Vorig jaar heb ik een macbook gekocht. Ik heb er toen voor gekozen om niet direct applecare te nemen. Nu moet ik het nogmaals overwegen, omdat het eerste jaar van de verzekering bijna afloopt.
Ik kan echter niet PRECIES vinden welke dingen applecare dekt (diefstal, waterschade etc.)
Dit is wat ik wel kan vinden, dus deze informatie hoef ik niet meer: http://store.apple.com/nl/product/MD015N/A#overview

Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hier staat het toch duidelijk uitgelegd.

http://images.apple.com/legal/applecare/docs/081811_APP_Mac_Dutch_v5.4.pdf

4. Wat valt niet onder dit servicecontract?

4.1 Hardwareservice. Deze Regeling is niet van toepassing op:

(i) de installatie, verplaatsing of verwijdering van de Gedekte Apparatuur of op de levering van
apparatuur terwijl de Gedekte Apparatuur in onderhoud is;

(ii) schade die veroorzaakt is door (a) een ander product dan de Gedekte Apparatuur, (b) een ongeval,
misbruik, onjuist gebruik, waterschade, brand, aardbeving of een andere externe oorzaak, (c)
aanwending van de Gedekte Apparatuur voor een ander gebruiksdoel dan het door de fabrikant
bestemde of toegestane gebruik, dan wel doordat (d) servicewerkzaamheden (met inbegrip van
upgrades en uitbreidingen) zijn verricht door personen die geen vertegenwoordiger van Apple of geen
door Apple erkende serviceprovider (“AASP”) zijn;

(iii) Gedekte Apparatuur waarvan het serienummer onleesbaar is gemaakt of gewijzigd of verwijderd is,
dan wel waarvan de functionaliteit of de gebruiksmogelijkheden zonder toestemming van de fabrikant
zijn aangepast;

(iv) Gedekte Apparatuur die verloren of gestolen is. Deze Regeling heeft alleen betrekking op Gedekte
Apparatuur die volledig aan Apple is geretourneerd;

(v) oppervlakkige schade aan de Gedekte Apparatuur, waaronder mede begrepen krassen, deukjes en
schade aan het kunststof van de poorten;

(vi) verbruiksartikelen, zoals accu’s, met uitzondering van accu’s die onder de APP-for-iPod-service vallen,
en met uitzondering van de gevallen waarin de storing is ontstaan door een gebrek in materiaal of
uitvoering;

Toegevoegd na 2 minuten:
Diefstal en waterschade zijn dus niet gedekt, het is gewoon een reparatie garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link hier naar toe staat gewoon op de pagina die zelf linkte, kijk maar rechts in het midden.

Andere antwoorden (1)

Apple-care covert denk ik alles, behalve als ze merken dat je zelf al in je iPhone, MacBook gesluitelt hebt.
Hopelijk helpt het je !
Mvg,

-James
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanname is onjuist.