Is er een manier om spammers duidelijk te maken dat je hier niet van gediend bent?

Ik heb op mijn website een 'vertel verder' script staan. Hierbij kunnen bezoekers maximaal 3 emailadressen invullen waarbij ik èèn keer per maand een gratis product verloot onder diegene die dit gedaan hebben, èn naar wie de URL van mijn site verstuurd is. Dit wordt doorgaans leuk en positief door iedereen opgevat en leuk aan meegedaan.

Maar nu hebben fdyrjtnfgsrt@hsdgfdrteref.nogwat spammers de pagina ook ontdekt. Wat ze niet weten is dat ik ook van elke keer dat het wordt doorgestuurd bericht krijg en van welk emailadres dit afkomstig is (om de prijswinnaar te selecteren), dus ik kan ook zien dat het pure rommel is waar het vandaan komt.

Inmiddels heb ik daardoor helaas die pagina er voorlopig af moeten halen tot ik daar een andere oplossing voor heb, want het laatste wat ik wil is dat andere mensen lastig worden gevallen door iets wat ik op mijn site heb staan.

Hoe dan ook, nu heb ik er dus ook een optie op staan om je in te schrijven voor mijn nieuwsbrief voor als er wat veranderd of toegevoegd is op mijn website. Nu kunnen die spammers blijkbaar de 'vertel verder' pagina niet meer vinden (want pas daarna is het veel erger geworden) en nu proberen ze het dus op deze manier. Alleen krijg ik nu aldoor 'fake' aanmeldingen voor mijn nieuwsbrief.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie eigen reactie door te lange vraag...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er nu voor in staat ben om ze een mailbom van heb ik jou daar te sturen -als ik wist hoe dat moest-, maar wat zijn eventueel nog andere manieren om hier vanaf te komen? Ik ben al wel van plan om er een verificatiecode bij te zetten voordat het verstuurd kan worden, maar heeft iemand ook nog andere tips of ideeën?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat wist ik ook niet hoor. De meeste webwinkelorganisaties hebben dit ook nog gewoon.

Het beste antwoord

Tja.. Een probleem wat al zo oud is als het publieke internet. Spammers & spam robots.

In principe kan je er vanuit gaan dat de adressen die gebruikt worden niet echt bestaan. Dus zou je een systeempje in kunnen bouwen om mensen te laten bevestigen dat ze inderdaad die email gebruiken: Bij het aanmelden stuurt je site automatisch een berichtje naar het opgegeven email adres. In dat bericht een link naar een bevestigingspagina op jouw site. Als daar de juiste code voor dat email adres wordt ingevoerd, registreer je dat email adres / onderneemt actuie. Eerder niet. Hierbij kan je ook controleren of dat email adres al bestaat. Bij dubbele aanmelding kan je het adres gewoon negeren.

Dit soort scripts zijn gewoon beschikbaar op bekende PhP script pools.

Een andere oplossing is het gebruik van een code-plaatje welke mensen moetn overtikken. Dit is minder fool-proof omdat er steeds beter beeldherkenningsscripts in de spam robots zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een laatste oplossing zou zijn het verifieren van de domein naam: Een email adres bestaat meestal uit: [gebruiker] @ [domein naam]. Met een reverse lookup kan je controleren of dat domein daadwerkelijk bestaat. Dat zal een emailadres zoals dyrjtnfgsrt@hsdgfdrteref.nog er uit filteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meeste bots kunnen de nieuwste captchas echt nog niet lezen. het zal zeker schelen in de hoeveelheid spam
jammerlijk vinden spammers het geweldig als je ze bij hun deur aanklopt - hey, deze persoon bestaat, hij/zij reageert - mooi.. stuur nog meer spam- sterker
verkoop het adres aan andere spammer..

helaas is dit geen incident.