Email van KPN abuse serieus nemen?

Ik heb een email van KPN abuse gekregen met het volgende stukje tekst. (Is niet het hele email)

KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting,
buiten uw schuld, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere
internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat
u direct maatregelen neemt.

Onderzoek heeft opgeleverd dat een of meerdere computers die zijn
aangesloten op uw internetverbinding zijn besmet met een Rootkit virus. Een
van de kenmerken van dit virus is dat deze zich diep in het systeem nestelt.
Dit maakt het soms lastig het virus te verwijderen. Daarnaast merken veel
virusscanners een besmetting met dit virus niet op.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik heb contact met KPN opgenomen en het bleek wel echt van hun afkomstig te zijn. Bedankt voor de antwoorden-reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Amadea
11 jaar geleden
Dit lezende: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=71215 denk ik wel dat het serieus is...
Ritsuka
11 jaar geleden
Deze melding kregen wij ook laatst. We moesten pc scannen met malwarebytes, en dan het logbestand opsturen naar kpn.
Scheen wel echt te zijn, ik had eerst gebeld om te vragen of het klopte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit net wat forums door te lezen: het kan ook zijn dat je mobieltje een virus heeft. Maar vraag het eerst even na bij de KPN (als KPN tenminste je provider is, anders is het ZEKER een scam...)

Het beste antwoord

Ja, dit moet je zeker serieus nemen. Is het niet vanwege KPN, dan is het wel vanwege het virus dat je mogelijk op je pc hebt.

Als iemand zegt de je auto een lekke band heeft, dan rij je toch ook niet door?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Bij e-mails met een dergelijke inhoud moet je allereerst controleren op echtheid. Vaak gaat het om waarschuwingen die niet echt zijn of in ongunstiger gevallen om phishing, een poging om toegang te krijgen op jouw computer voor frauduleuze doeleinden. Zie onderstaande richtlijnen en neem gewoon contact op met de KPN voor verdere informatie.