Heb een virus op mijn laptop. Hoe krijg ik deze weg?

gisteren een virus binnen gehaald. Deze schakelt al mijn beveiligingen uit.Dus kan geen mc afee virus scan doen of malware want ze starten gewoon niet op. Weet iemand wat werkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Dat kun je doen door op het onderstaande forum het stappenplan te volgen (link eindigt op 40734).

Op dat forum helpen ze je ook verder als het probleem dieper gaat.

Als je het hele stappenplan hebt doorlopen en je virus is verwijderd kun je een stappenplan volgen om je pc zo optimaal mogelijk te beveiligen. dat doe je met de link die eindigt op 55
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt deze virussen/spyware weg krijgen door Windows opnieuw op te starten in safe mode (ect. met netwerkmogelijkheid) en scan je pc dan nogmaals met up-to-date programma's.

Progamma's die je het beste kunt gebruiken zijn:
Online virusscanner van Trendmicro genaamd housecall op: http://housecall.trendmicro.com/

Ad-aware
CCleaner
Spybot Search & Destroy

Info om virussen te verwijderen kun je vinden in de bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gebruik ik als ik vermoed dat iets door mijn virusscanner heen is gekomen graag Bitdefender. Dat is een online virusscanner, je hoeft niets te downloaden of installeren (waardoor het niet zomaar uitgeschakeld wordt door het virus) en je kunt je eigen beveiligingen gewoon geïnstalleerd laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de Ultimate Boot CD downloaden en branden. Daar staan virus scanners op.

Probeer ook Microsoft Security Essentials eens, dat is vrij nieuw, misschien dat het virus die nog niet door heeft. Die scanner is door verschillende bedrijven als behoorlijk goed (en bijzonder goed voor gratis scanner) beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Malwarebytes.org is een goede eerste hulp. Daarna een goede virusbeschermer installeren zoals die van Kaspersky.Er zijn toch ook gratis virusscanners? Ja maar aan gratis zit altijd een reden en die is in dit geval dat nieuwe virussen later beschikbaar komen.