Welke virusscanner herkent de bflix virus ?

ik heb af en toe last van de bflix virus. Deze installeert zichzelf in de toolbar. Als je tekst leest op internet, dan zie je enkele woorden onderlijnd. Als je daar op gaat staan dan ontvouwt ie zich en komt met teksten als "Win een IPAD!" Ik weet wel een workaround om dat af te zetten, maar het is handig als een virusscanner dat doet. Mijn AVG doet dat niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Gebruik naast je AVG ook nog Malwarebytes free (of de betaald versie) en dan ben je goed genoeg beveiligd.

Malwarebytes mag gewoon naast je eigen virus scanner draaien, Malwarebytes werkt samen met je eigen beveiliging.

Als je de free (gratis) versie neemt, dan moet je zelf regelmatig met dit programma je pc laten scannen. (Scant ongeveer in 5 minuten je computer)

Malwarebytes vindt en verwijderd malware die de meeste virus scanners missen.

Kijk voor download en info op; http://www.malwarebytes.org/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb malwarebytes gebruikt, en deze herkent en verwijdert inderdaad deze vervelende, zichzelf installerende toolbar. Dank je wel !

Andere antwoorden (2)

Omdat bflix ook geen virus is maar een toolbar
Deze kun je gewoon deinstalleren

Kijk wel naar de extra stappen die je nodig hebt als je een ander browser dan IE gebruikt
in chrome zul je de ext ook moeten uitschakelen
en scan daarna eventueel met cccleaner o.i.d om de restantjes op te ruimen
capthavoc
11 jaar geleden
bflix is geen virus in de letterlijke zin van het woord. Het is een Toolbar. Deze kun je deinstaleren of uitzetten.