Ik verstuur ongewild spam via mijn mail

Iedereen kent het denk ik wel. Ik heb ook vaak van mensen spammail gekregen maar nu schijnt het dat ik ook wat heb gestuurd. Hoe kan iemand nu met mijn emailadres mail hebben verstuurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het hoeft helemaal niet van jouw computer afkomstig te zijn. Spammers maken vaak gebruik van slecht beveiligde mailservers, die het toestaan om mail te verturen met een willekeurig ander adres als afzender. De spammers versturen de mails dus gewoon zelf, met jouw adres als afzender. Dit is de meest voor de hand liggende oorzaak.

Daarnaast is het mogelijk dat je een virus hebt opgelopen, die vanaf jouw computer mailtjes stuur.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn man heeft hier ook last van, via zijn hotmail worden er rare mailtjes verstuurd.

Hij had een trojaanspaard op zijn laptop.

Nu is zijn hotmail geblokkeerd door hotmail zelf, en is nu bezig om dit allemaal recht te zetten. Maar erg makkelijk gaat dit niet.

Ze raden aan je wachtwoord elke 2 weken te veranderen, maar volgens mij is dat in dit geval overbodig. Als ze kwaad willen dan krijgen ze dat ook wel voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spammers maken gebruik van je eerste emailadres in je adresboek en pakt dan de volgende. Dit kun je voorkomen door een niet bestaand adres in te voeren. Neem daarvoor twee cijfers en een gefingeerde provider. Zelf gebruik ik 0000@xs.nl en deze zet zich altijd bovenin jouw adresboek. Hierdoor kun je geen spam meer doorsturen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wachtwoord veranderen helpt vaak. Vooral bij spammers die op hotmail inbreken. Niet bij alle spammers natuurlijk (niet die zoals hier boven genoemd vanaf ander email adres sturen) maar wel bij de meeste.
Dus snel even je wachtwoord veranderen en aan mensen in je omgeving vragen het je te zeggen als ze weer spam van je ontvangen, dan weet je of het is gestopt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon ff je pc scannen met virus scanner. Vaak vind die een infectie en als die verwijdert is is je probleem weg