Hoe kan ik seach protect verwijderen van het computer?

zie tekening het licht blauwe pictogram met internet tekentje, ik kan hem nergens vinden. rechtermuisknop werkt niet.!

Wie weet dit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
capthavoc
9 jaar geleden
Dit is een malware dus een scan met een malware scanner is wel eerst nodig.
Lastige is dat deze dus je startpagina browser waarschijnlijk niet oplost
en dus zal proberen dezelfde troep weer binnen te haken
dus deze zul je na de scan handmatig moet verwijderen als hij weer terug komt
dus moet je echt de default page vervangen wat nu gebeurd is dat je er alleen maar een extra pagina aan toevoegt
dus echt even zoeken in de instellingen
je kan wellicht ook de browser helemaal resetten ?
even zoeken naar browser resetten windows 8 op google
daarna kan je nog een scan doen om je gechiedenis ed op te ruimen en dan eventueel nog een scan doen
met de malware scanner.
SimonV
9 jaar geleden
Goede malware-verwijderaars:
AdwCleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Of Malwarebytes.
https://www.malwarebytes.org/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan een handig progamma downloaden daarvoor die heet adw cleaner dit haalt alle ongewenste rotzooi weg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is het een malware dan dus virus?
SimonV
9 jaar geleden
Malware is een verzamelnaam voor kwaadaardige en/of schadelijke software (samenvoeging van het malicious software).
Onder malware vallen onder meer virussen, wormen en trojaanse paarden.
In jouw geval heb je last van een trojaans paard, denk ik. Hopelijk is het probleem inmiddels opgelost! http://www.kaspersky.com/nl/internet-security-center/internet-safety/faq

Het beste antwoord

Search Protect (of SearchProtect) is een ongewenste applicatie gemaakt door Conduit Ltd., het wijzigt de startpagina en standaard zoekmachine van de internet browsers (Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox) door deze aan te passen naar search.conduit.com. Bijkomend beschermt deze adware die instellingen en laat het niet toe deze te veranderen. De ontwikkelaars van deze browser hijacker stellen dat Search Protect een nuttige desktop applicatie is die helpt de browser instellingen van gebruikers te beschermen maar in werkelijheid biedt deze applicatie geen enkele toegevoegde waarde en werd ze gemaakt om internet-gebruikers door te verwijzen naar search.conduit.com en te voorkomen dat iemand z'n internet browser instellingen kan herstellen.
Ongewenste doorverwijzingen naar deze website worden gebruikt om geld te verdienen met internet-gebruikers die op misleidende advertenties klikken of die de schimmige internet zoekmachine gebruiken die getoond wordt in deze website. Computergebruikers zouden moeten weten dat naast ongewenste doorverwijzingen Search Protect ook de surfgeschiedenis op internet volgt door het opslaan van de bezochte webpagina's, taal van de gebruiker, het Internet Protocol (IP) adres, de geografische locatie en ingegeven zoekopdrachten. De aanwezigheid van Search Protect by Conduit kan leiden tot malware besmettingen en privacy problemen.

VERWIJDEREN

Ga naar het configuratiescherm en zoek bij "Verwijderen programma’s" naar iets van Search Protect met de uitgever Conduit.
Verwijder dit programma. De kans is echter vrij groot dat dit niet voldoende is.

AdwCleaner is gespecialiseerd in het verwijderen van adware.
- Download AdwCleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
- Start het programma
- Druk op Scan.
- Druk na voltooiing van de scan op Clean. Hierbij worden alle gevonden items verwijderd.

Mocht AdwCleaner niet werken, dan helpt Malwarebytes wel.
https://www.malwarebytes.org/
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel :)