Hoe kan ik het beste, eenvoudigste en goedkoopste een publieke pc inrichten?

Op mijn werk moet er voor bezoekers een publieke pc komen. Als een bezoeker ermee klaar is, is het wenselijk dat alles wat hij heeft gedaan wordt verwijderd. We willen geen virustoestanden ed.

Vroeger had je van die reborn kaarten, maar als ik dat nu Google kan ik die nauwelijks vinden. Ik neem aan dat er dus tegenwoordig andere methodes worden gebruikt.

Graag jullie ideeën!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Op vele scholen, instellingen etc. maken ze vaak gebruik van 'Tijdelijke profielen', die bij opstarten opstart en na afsluiten alles weer reset. Ook bijna soortgelijk. Mensen hebben dan ook geen administrator rechten, omdat die profielen meestal op gastaccounts zijn gezet waardoor ook sommige functies zijn geblokkeerd. Zo kunnen ze ook niet in de instellingen komen wat gevolgen heeft. Je kunt ook de bibliotheek raadplegen, die maken ook vaak van zulke systemen wat alles eraf pleurt. of natuurlijk een ICT dienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat u deze kaart in gedachten heeft.
Geschikt voor Windows Vista en Windows 7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Reborn PCI kaart beveiligt uw computersystemen maximaal tegen de gevolgen van meerdere gebruikers. Met één simpele herstart worden de originele instellingen van de pc weer teruggezet. ...
Reborn!! Ja zeer bekend, tegenwoordig kun je "live boot CD's" downloaden en eventueel ook nog via USB op laten starten. Ik snap je issue en eventueel zou ik de hdd afkoppelen en booten vanaf een USB disk of live boot cd. Heb je in de meeste gevallen wél netwerk ondersteuning en blijft je data veilig. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deep Feeze zou de oplossing kunnen zijn dat is een snapshot systeem.