Microsoft Security Essentials is goed genoeg voor een thuisgebruiker + je heb nog Trusteer Rapport dan is het helemaal goed.

Natuurlijk ben je je nooit 100% vrij van virussen. Er zijn altijd wel virussen die de virusscanner (in dit geval bij jouw virusscanners) die die virus niet vindt. Altijd update en elke dag laten scannen

Natuurlijk (zelf belangrijke dan een virusscanner) is dat je firewall aan heb en up-to-date houdt.

Ja, je bent dus veilig genoeg :)

Ps: CCleaner is een schoonmaakprogramma heeft niet al te veel met beveiliging te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op zich is MSE een goede gratis virusscanner, al moet je die wel liefst automatisch laten updaten en regelmatig een scan draaien (zoals bij iedere scanner). Ccleaner houdt vooral je PC sneller al komt ook dat je veiligheid ten goede.
Trusteer Rapport is een goede beveiliging tegen het kapen van persoonlijke gegevens en maakt internet bankieren redelijk veilig, maar dat wil niet zeggen dat er geen virussen op je PC kunnen komen. Niets is waterdicht.
Belangrijk is ook dat alle programma's up to date zijn anders kunnen ze lekken op je PC veroorzaken. Er zijn programma's die dat kunnen controleren zoals PSI van Secunia.
Verder loop je met surfen altijd risico, maar ook daar zijn weer programma's voor die je kunnen waarschuwen bij gevaarlijke sites, zoals WOT (als je Firefox gebruikt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de laatste virusbulletin en AV comparatives er op na slaat zie ik niet zulke beste resultaten van MSE. Ik zou uitwijken naar een betaalde scanner van Bitdefender of GDATA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij je eigen gezonde verstand ook nog een gebruikt bij het internetten/mailen en whatsoever, dan is het veilig genoeg. Veel mensen zeggen dat internet bankieren niet veilig genoeg is of dat er nog steeds te veel internet fraude wordt gepleegd, maar dit is 9 van de 10 keer de eigen schuld van de gebruiker.

"Klik en maak kans op een iPad!!!" - niet doen
"ING - Log in om uw gegevens te bevestigen" - NOPE !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij jouw scanners er ook nog Malwarebytes free bij plaats & regelmatig met deze scant, dan ben je redelijk veilig.

Elke virus scanner heeft wel zijn gaten, je bent nooit voor 100% veilig.
Als je een goed merk virus scanner koopt (kopen is altijd beter dan gratis) & bovendien zelf oplet met waar je op klikt, dan is je computer veilig genoeg.

TIP...
Kijk eens vaker op websites zoals tipradar.com, deze geven vaker handige programma's waar je normaal voor moet betalen gratis weg. (dus ook gratis jaar licenties op diverse virus scanners)