In mijn inbox outlook waar ik kan zien of er reacties zijn op GV heb ik 2 reacties met spam ?Je leest {spam?}nieuwe reactie op je antwoord.

Hoe kan dat? kan ik deze openen? Iedereen een goed nieuwjaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd, ik krijg hetzelfde bij 3 mailtjes in mijn mailbox, waarbij dit normaal niet zo was. Zou er per 1 januari iets veranderd zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel niet GV mailtjes, maar gewoon andere mails.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het ook bij een mailtje van iemand waar ik al eerder een mail van had ontvangen en toen was het niet. Ik denk idd een verandering per 1 jan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu zijn dus alle mailtjes van GV met Spam ,is nooit eerder geweest??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@josephina: welke provider heb je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Biertje ,ziggo is onze provider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan geen toeval zijn, die van mij ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jou laatste reactie heeft geen melding van Spam ,dan is het zeker nu weer over .Vreemd he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad vreemd. Provider is een beetje van slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb nu weer meerdere normalen mails zonder spam Biertje Ziggo is inderdaad van slag .Bedankt voor het mee denken Biertje.

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk triggert de filter op (een deel van) de inhoud, maar als het goed is moet het geen kwaad kunnen.

Op kantoor kwam ik onlangs de melding tegen dat iets waarschijnlijk spam was, omdat het woord "cum" in de tekst voorkwam. Wat bleek; er werd gerefereerd naar een document. Ja, daar zit inderdaad "cum" in, maar die filter is dus niet 100% waterdicht en volmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de tijdstip van de reacties overeenkomen met je emailtjes, dan zijn 't inderdaad de normale emailtjes van GV, en geen spam. Dus dat kan je zien door de reacties in je laatste vragen te checken. Er staat bij hoe lang geleden de reactie geplaatst is. Dus enig rekenwerk is dan nodig...

Dan 'hoe kan dat': de spamfiltersystemen veranderen continue. Dit omdat de spamtechnieken ook steeds veranderen, en ook de (groepen) PC's waarvan vermoedt wordt dat er spam vandaan komt (er worden allerlei _variabelen_ gebruikt om in te _schatten_ of iets spam is of niet). Als de spamfilters _niet_ dymanisch waren, dan zou binnen enkele weken of hooguit maanden bijna overal ter wereld de mailsystemen volledig plat komen te liggen.

Valse positieven zijn nooit uit te sluiten, omdat er technisch gezien geen verschil is tussen spam en niet-spam.
Tenminste, valse positieven zijn sowieso niet uit te sluiten voordat er wereldwijd prioriteit aan 't bestrijden van spamcriminelen wordt gegeven, en voordat de emailprotocollen verbeterd zijn. Zo zou 't niet mogelijk moeten zijn om een valse afzender te gebruiken. Maar 't is de vraag of dat haalbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spam wordt geweerd aan de hand van een puntentelling.
Boven een aantal punten, die de anti-spamsoftware op een ingewikkelde manier berekent, worden ze niet naar je doorgestuurd. Maar er zijn twijfelgevallen. Mailtjes die weinig punten krijgen, maar toch spam zouden kunnen zijn, worden voor je gemarkeerd met {SPAM?} in het subject.
Je kunt dan zien dat het mailtje erg veel op spam lijkt en het spamfilter aanpassen, door te vertellen dat dit wel of juist geen spam is.
AWM
14 jaar geleden
Ja deze kun je met een gerust hart openen. Ik heb deze ook een keer gehad, en ik snapte ook niet hoe het kon, totdat ik in de gaten had dat het antwoordmails waren op èèn en dezelfde vraag die ik had gesteld, namelijk over waarom mijn katten zo 'schooierend' waren.

In deze link (is wel wat lang, sorry) heb je beide vragen èn antwoorden ineens:

http://www.goeievraag.nl/zoek?q=schooierend&show_advanced_form=1&search_in_question=1&search_in_description=1&search_in_answers=1&show_open_questions=1&show_archived_questions=1&orderby=ranking

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedenk me ineens dat die niet per definitie voor jou hoeft te werken, maar zoek hier anders een op 'schooierend'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedenk me ineens dat die niet per definitie voor jou hoeft te werken, maar zoek hier anders eens op 'schooierend'.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry voor de 2x, ik dacht dat ik er nog snel een s achter kon zetten...