Eset geeft om de zoveel tijd een melding dat svchost.exe een virus is. De ene keer komt het van de D schijf en de ander keer van de C. Zie uitleg?

Zoals ik al zei geeft Eset dan, daar een melding van. Ik heb al wat op internet rond gezocht en er wordt veel gezegd over een virus, maar weet niet of dit zeker zo is. Kan iemand mij met dit ernstige probleem helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Die op de D schijf is waarschijnlijk uit een herstel punt ?
maar die op c schijf is vaak dan nog wel de aktief ?
weet je zeker dat het een virus is en geen malware ?
eeset zou een melding moeten geven over waar daar bestand precies staat
als het is is als d:\system rstore of veel vreemde namen dan is het vast je backup
je kan dan alle oude herstelpunten verwijderen en daarna nog eens scannen?
kijk ook even of die op c dan in een quarantine map zit
dan is dat ook goed
de map legen via eeset
en dan nog eens scannen.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof niet dat in herstelpunten, dit soort bestanden hun originele naam behouden.. plus, komen die niet "standaard" op de c schijf te staan?
capthavoc
12 jaar geleden
je herstel punten zijn altijd gecomprimeerd dus maar de string die word nagekeken
heeft wel het signatuur ervan
je eeset zou moeten aangeven waar deze staat ?
deze komen idd niet standaard op D maar wellicht heb je ook een ander backup programma lopen norton wellicht ? normaal werkt een virus scanner het meteen weg
maar soms glip er wel eens eentje door die meteen na een herstel punt daarin terecht komt
stel eeset merkt hem daarwel op eentje in het actieve gedeelte en ook eentje on de backup svchost is een zelf werked systeem bestand die elke kaar weer wordt aangemaakt in het geheugen etc die in het actieve gedeelte verwijderd hij dan wel
maar die in de backup wordt in de gewone scan vaak niet meegenomen.
maar bij een uitgebreide scan wel
zoals gezegd meestal valt wel uit de plaats waar het virus wordt gevonden op te maken of hij in ene restore punt zit ja of nee
het weggooien van ouder herstel punten helpt dan vaak wel
svchost.exe hoort niet op de D schijf, dus dit is duidelijk een virus.

het kan ook zijn dat die op je C schijf een virus is, en het kan zelfs zo zijn, dat de originele svchost.exe geinfecteerd is.

virussen worden vaak genoemd naar normale windows bestanden, dit om mensen, en antivirussoftware te verwarren.