Hackers zijn er vooral goed in, om die dingen te doen, die jij niet verwacht. Dat weten de makers van b.v. browsers ook, en daarom wordt er regelmatig een update gemaakt, omdat er een beveiligingslek is geconstateerd.

Toch valt het in de praktijk best mee. Als je een goeie firewall hebt, dan is de kans op inbraak heel klein. Zeker als je bedenkt, dat een hacker in principe niet zoveel belangstelling heeft voor jouw word-documenten. Een hacker is op zoek naar spannendere dingen, b.v. een website platleggen of wachtwoorden opsporen.

Wil je echt helemaal 100% zeker zijn, sla dan de documenten die veel persoonlijke gegevens bevatten, op op een externe harde disk of USB stick. Zodra je de USB loskoppelt, of harddisk uitzet, weet je zeker dat niemand erbij kan. Je hebt dan nog maar één zorg, en dat is dat die USB stick of disk niet wordt gejat. En dat risico is te overzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan je kan het beletten door goede beveiligingssoftware te nemen en eventueel de bestanden apart vergrendelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met 'apart vergrendelen' ? Zodra de hacker toegang tot jouw computer heeft verkregen kan hij alles zien, wat jij normaal gesproken ook ziet.

Middelen om het te voorkomen zijn:

- Goede antivirus: Gratis programma's zijn: AVG, Antivir, Avast. Betaald: NOD32, Kaspersky, etc.

- Goede firewall.

- Houd je computer / besturingsysteem up te date. Dat betekend, download / installeer alle voorgeschreven updates!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Roland bedoelt waarschijnlijk het versleutelen van bestanden, b.v. met TrueCrypt.