Toeval of niet? SSID bevat mijn naam (zie toelichting)

Omdat ik veel storing ondervond bij mijn router, heb ik het kanaal veranderd van 11 naar 8. Hierdoor lijkt het sneller geworden. Prima dus. Mijn ssid heet ZIGGO12345. Bij het draaien van inSSIDer zag ik deze er keurig tussen staan, op kanaal 8. Echter. Ik zie ook een ssid met mijn volledige naam (famVanDerPloeg). Huh? Er is niemand in de buurt die ook zo heet. Is dat nu toeval of staat er iets in mijn router (Ubee) niet goed? Moet ik mij nu zorgen maken of niet? Tevens vind ik het vreemd dat volgens mijn router de beveiliging is ingesteld op WPA2, terwijl inSSIDer wpa zegt. Wie heeft er nu gelijk? In ieder geval alvast dank voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je niet toevallig ergens een verloren modem liggen? Of is er een apperaat geconfigureerd als access point?
Of je doet al mee met de Ziggo proef dat je als hotspot fungeert voor andere langslopende mensen (ivm de landelijke dekkingsproef)
Dat kun je op hun site als het goed is lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absentia, dank voor je reactie. Nee, ik heb nergens een verloren modem liggen. Dat van die proef van Ziggo wist ik ergens wel, maar heb er geen aandacht aan besteed. Mailtje naar Ziggo gestuurd, maar nog geen reactie.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Kan ook zijn dat er iemand is, die geen naam wist, en gewoon de naam van de "buurman" heeft gepakt, omdat hij zijn eigen naam niet wilde gebruiken.

Antwoorden (1)

Toeval... Routers kennen geen persoonlijke gegevens, en dus ook geen namen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toeval, dacht ik ook. Blijf het zeer toevallig vinden dat mijn naam dan in het lijstje staat. Iemand heeft dus een router dusdanig geconfigureerd dat de logische naam van zijn/haar netwerk "famVanderPloeg" is, gelijk aan mijn echte naam. Dank voor je reactie
capthavoc
11 jaar geleden
is het niet de naam van je pc ?
zo wordt je pc wellicht ge-IDd in je router
je hebt misschien je pc die computerID gegeven aan het begin http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-your-computer-name
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Capthavoc, dit is/was inderdaad de oorzaak. Mijn iMac heet zo en na een reset maakte hij zich bekend met deze naam. Thanks. Ik hoef mij dus nergens zorgen over te maken.