Hoe maak je de harde schijf van een oude laptop helemaal leeg?

De laptop is gestorven. Nu wil ik de harde schijf helemaal leegmaken, zodat niemand er nog informatie af kan halen. Hoe doe ik dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou de harde schijf eruit halen en kapot maken. Of je kunt de harde schijf in exact eenzelfde laptop (die wel werkt) wissen.

Die harde schijf in een andere PC zetten, of extern aansluiten en een aantal malen volledig formateren. Via internet zijn hier ook programmaatjes voor te downloaden. google even op HDD cleaner.

ik zou hem idd gewoon vernietigen! dan weet je zeker dat niemand er ooit iets van weer vindt!

Dat kan niet. Er zal altijd wat terug te vinden zijn op je harde schijf ook al formatteer je deze. Nu zal niet iedereen weten hoe ze het moeten terug halen maar officieel gezien is je schijf nooit helemaal schoon. 2 opties. Of je vernietigt de schijf, dan weet je zeker dat niemand er meer wat op vindt. Of je herschrijft je schijf met een programma. Dit programma maakt letterlijk een puinhoop vanje schijf door er van alles en nog wat door elkaar te gooien. Dan is het haast niet meer te doen om alles terug te vinden. Is redelijk safe.(zie bron)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100