De Robocam is een dergelijke CAM; je kunt 'm via een web-interface op een willekeurige plek bedienen. Hij signaleert beweging en stuurt je een mailtje. Mailtjes zijn om te zetten in SMS-jes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker!
"Netwerk camera voor intern gebruik.Met de bewegingsmelder verstuurd de camera een sms naar uw mobiele telefoon, waar u tevens beelden op kunt ontvangen. De webcam Bl-c1 van Panasonic heeft o.a. de volgende specificaties: maximum resolutie 640 x 480"

Kijk op de link.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je dit echt?

De opvolgende vraag is: Hoe vaak race je met 140 door de bocht naar huis en blijkt het vals alarm te zijn? Ik zou dan liever investeren in een goed beveiligingssysteem met meerdere bewegingsmelders die pas alarm slaan als meerdere bewegingen worden geconstateerd, of die pas reageren bij deur openen of glasbreuk.

Met een webcam is, neem het van mij aan, geen goed systeem. Wel goedkoop, maar stress-verhogend in verband met vals alarm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan natuurlijk zodra je een smsje krijg even via je pc de beelden opvragen, dan weet je ook waar je aan toe bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je wel toegang tot internet hebben op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard. Maar een dubbelsysteem werkt dan goed: een smsjes bij beweging, webcam aangesloten op pc/server die via internet is te benaderen... Zo heel lastig is dat niet.