Dat hoort niet zo !
Als jij iets verkoopt aan iemand hoor je alleen je naam woonplaats en je rekeningnummer te geven.
De bank controleert aan de hand van het rekeningnummer op welke naam de rekening staat.
Zodra het geld op je rekening staat moet hij je het adres geven waar jij het artikel naar toe moet sturen.

Met jouw adres hebben ze niets nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vraag ook altijd het volledige adres, vooral op marktplaats. Al vaak genoeg gehoord van mensen die niks opgestuurd hebben gekregen. Dan kan je tenminste nog langs om verhaal te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt begrijpen dat een telefoon of laptop die voor de helft van de prijs of minder aangeboden wordt riekt naar oplichting, En dat verhaal halen kan ook op een teleurstelling uitdraaien daar ze een vals adres kunnen opgeven. Dure dingen moet je zelf ophalen en contant betalen (boter bij de vis). En als dat niet kan houden ze het maar.

Andere antwoorden (3)

Nee, dat kan niet. Het enige wat mensen kunnen zien is de woonplaats, maar het volledige adres kan niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hoort niet zo !
Als jij iets verkoopt aan iemand hoor je alleen je naam woonplaats en je rekeningnummer te geven.
De bank controleert aan de hand van het rekeningnummer op welke naam de rekening staat.
Zodra het geld op je rekening staat moet hij je het adres geven waar jij het artikel naar toe moet sturen. Met jouw adres hebben ze niets nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Arie, dat heeft niets te maken met 'zo horen'. VaniM hoeft hem niets te verkopen maar koper mag dat best vragen. Als iemand die gegevens aan mij vraagt mag hij dat hebben, dat wekt vertrouwen.
De (ver)koper kan je bankrekeningnummer controleren via mijnpolitie.nl, hier kun je zien of er al aangiftes bij de politie aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,
Je kan dat krijgen, maar niet direct.
Wat je moet doen om de gegevens te krijgen is een klein bedrag op de rekening storten en daarna bij de bank indienen dat je het geld terug wilt hebben.
Je krijgt dan een officieel papier van de bank met de gegevens.
dit hebben ze gebruikt in Rambam aflevering 6