ING Webpagina reageerd niet, wat te doen?

Mijn moeder heeft geprobeerd mijn beltegoed op te waarderen via de T-Mobile website, Ik heb mijn gegevens ( mobiele nummer, hoeveel btg, etc ) opgegeven en ben verder gegaan, toen heeft ze haar ING gegevens ingevuld ( de website was correct want het begon met het juiste adres ). Maar opeens laadde de site erg traag en stond er in beeld dat de webpagina niet meer reageerde. Na eventjes wachten kwamen we weer terug op het login scherm van ING, na de 2e keer de ING gegevens te hebben ingevuld kregen we hetzelfde probleem, maar dit keer versprong de pagina wél naar de volgende stap voor afbetaling ( nadat de webpagina weer reageerde ) Daar koos ze haar rekening en klikte op ''verder''. Maar wéér zei de pagina ''De website reageert niet. Toch kwamen we na eventjes wachten op de TAN-code pagina terecht, daar heeft ze de juiste TAN-code ingevuld en heeft toen op ''verder'' gedrukt. Jahoor, alweer reageerde de webpagina niet, maar dit keer versprong hij niet naar de laatste stap voor afbetaling, maar weer naar het begin ( login scherm van ING ). Mijn moeder is als de dood dat ze nu blootstaat aan virussen e.d en durft eigenlijk niet meer verder te gaan. Om te testen ging ze nu naar de site van ING ( dus niet voor het betalen van mijn beltegoed ) om in te loggen. Volgens haar heeft ze de juiste gegevens ingevuld maar toch staat er dat de naam en/of wachtwoord onjuist is ingevuld. Wat kan er aan de hand zijn? en hoe verhelpen we dit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

virussen zijn programma´s, die zul je moeten downloaden, zonder iets te downloaden kun je geen virussen krijgen. Daarnaast is de ING-site een grote landelijke site, daar staan niet erg snel virussen op, behalve als de site gehacked is en dat komt wel op het nieuws. De kans op virussen is eigenlijk zo klein dat je hem bijna kunt uitsluiten, dus wees niet ongerust.

Verder zou het gewoon aan je verbinding kunnen liggen. Misschien heeft je provider een storing of is het erg druk, daar wordt internet sloom van.

Ik zou zeggen, probeer het morgen weer, en je moeder hoeft absoluut niet bang te zijn voor virussen, want virussen staan pas op je computer als je iets downloadt, en dat is hier eigenlijk niet aan de orde. De kans dat er iets misgaat en er tóch een virus op komt is kleiner dan een gemiddelde webpagina, omdat ING de naam hoog heeft te houden en daarom niet zo snel gehacked wil worden. Daarom mag je ervan uitgaan dat ze goed beveiligd zijn. Daarnaast lijkt dit totaal niet op hacken. Maak je daarover niet ongerust!

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens: de bewering dat grote sites niet snel gehacked worden, soms gebeurt dat wel op beschamende wijze...

http://nos.nl/op3/artikel/340977-another-day-another-hack.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Virussen komen ook gewoon via het internet, bijv. Door advertenties, websites met een virus erop die automatisch op je pc geinstalleerd worden. Een voorbeeld hiervan zijn bijv fishingmails.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, maar hier is een webpagina te langzaam, dat lijkt me niet erg een virus...