Hoe ver kun je gaan om een punt te maken (bewijzen)?

Stel je voor je hebt een website en je merkt dat die lek is. Je kunt voor 1 cent producten bestellen. Je belt netjes naar de helpdesk legt uit dat de website lek is zodat ze dit kunnen fixen. De helpdesk neemt je echter totaal niet serieus, zegt dat je niet goed hebt gekeken, dat je niet weet wat je doet, dat de website volledig veilig is en dat het niet mogelijk is om met een technische medewerker te spreken.

Hoe ver kun (of zou) je dan gaan om je punt te maken? Als je wilt kun je natuurlijk 1000 plasma TV's bestellen voor 10 euro.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan er vanuit gaan dat ze jou zullen benaderen voor de rest van het aankoop bedrag als je voor 1 cent producten besteld. Er staan op hun website nl prijzen bij de goederen. Een weg om hun beveiliging vinden is niet een legale manier om goedkoop dingen te bestellen, maar indirecte diefstal. In een rechtzaak zal je dat waarschijnlijk dan ook niet winnen. Ik zou op de website voor 1 cent een bestelling plaatsen, en dan meteen de helpdesk een mailtje sturen met: Ik wil de bestelling annuleren. En dan ook zeggen: Ik stuur jullie even een kopie van de bestelling, zodat je kan zien dat het 1 cent bestelling was. Als je wilt, kan ik de technische persoon bij jullie uitleggen waar het gat zit.

Stel, de achterdeur van een electronicawinkel is eenvoudig open te breken en je kan makkelijk een plasmascherm meenemen, heb je dan 'een punt gemaakt' of ben je dan een ordinaire inbreker die diefstal pleegt? De internetwinkel in jouw voorbeeld is daarmee te vergelijken. De omweg die je moet bewandelen om zo'n tv voor 1 cent te bemachtigen is niet de normale, je moet via een achterdeur inbreken. Op de website staat duidelijk vermeld dat die tv's 1000 euro kosten en geen 1 cent. Dus je bent in dat geval net als in het echte leven voorbeeld gewoon een ordinaire inbreker die via de achterdeur diefstal pleegt.

Ik zou me er niet meer druk om maken. je hebt het aangegeven en als ze niet willen luisteren is dat hun probleem. Ik vind het al netjes van je dat je uberhaupt naar de helpdesk hebt gebeld, veel mensen zouden dat niet eens doen.

Ik heb een keer 20 routers ter waarde van 2000 euro besteld voor 13 cent per stuk. Netjes betaald met Ideal + 25 euro verzendskosten o.i.d. Kreeg ik een correctie in de e-mail. Toen was het ineens 20.000 euro. Dit staat gewoon in hun algemene voorwaarden hoor. Bestelling netjes gecanceled. Niks aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100