Heb ik een virus op mijn GMail?

Sinds kort zijn er af en toe allemaal rode strepen in mijn gmail, soms bewegen ze ook. wat kan ik doen om dit virus te verwijderen, en is het schadelijk? het is zo bij alle berichten en ook bij de inbox. er is niets speciaals gebeurt toen dit voor het eerst voorkwam. het gebeurt bij de oude en de nieuwe look. alle instellingen heb ik al nageken, en labs is uitgeschakeld.

zie het op de afbeelding.
het gaat dus om de rode strepen, de andere blokken heb ik er zelf gemaakt, om persoonlijke informatie te bedekken.

mvg,
bruins-wijkel

Picture for question
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens alle extensies uit te schakelen, als je die hebt. Als de strepen er dan niet zijn, ligt het aan een van je extensies. Dan kun je ze daarna een voor een weer inschakelen, tot je de overtreder te pakken hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALS een van je extensies al de overtreder is...
capthavoc
12 jaar geleden
Dit is wel een hele vreemde nog nooit gezien ben heel benieuwd wat het is
maar een virus in gmail zelf lijkt me sterk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook heel sterk ja. @Peter: je mag wel eens wat archiveren, met die 2800+ emails in je inbox ;)
peterjbruins
12 jaar geleden
@widar boedoel je extenties in gooogle chrome?? zo ja, die het=b ik allemaal verwijderd en heb alle gegevens van de browser gewist, maar nog steeds geen resultaat
capthavoc
12 jaar geleden
heb je misschien een tekentablet aangesloten want het lijken wel muis track sporen ?
im intrigued ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer dan eens een andere browser. Heb je daar de strepen ook, dan ligt het aan Gmail. Heb je daar de strepen niet, dan ligt het aan Chrome.
peterjbruins
12 jaar geleden
ik heb niet weer iets ontdekt: het gebeurt alleen als ik klik op een bericht beantwoorden.
peterjbruins
12 jaar geleden
weer iets gezien: bij firefox heb ik het probleem NIET nergens (rode) strepen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ligt het in elk geval aan iets in combinatie met Chrome. (Ik zei eerder dat het dan aan Chrome zelf ligt, maar dat is te sterk uitgedrukt.)
peterjbruins
12 jaar geleden
het is opgelost!
het lag aan 'flags' die ingeschakeld stonden in chrome: chrome://flags/ daarin zat dus ergens een bug of virus.

Het beste antwoord

IN je gmail account zal hoogstwaarschijnlijk geen virus zitten, maar wel mogelijk op je PC. Goed scannen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
avg heeft wel iets geevonden: wfxload.exe trojaans paard generic25.CDEH
heeft dat er iets mee te maken?
wfxload is een bestand van windowFX, aan programma om effecten aan vensters toe te voegen als deze worden geminimaliseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou zomaar kunnen dat je daar de bron van je probleem hebt.
capthavoc
12 jaar geleden
probeer voor de aardigheid eens op te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheid en vanuit daar te scannen
heb je dit probleem vrij constant?
dan kan je kijken of er daar verschil mee is
probeer in veilige modus of je daar hetzelfde probleem hebt ?
peterjbruins
12 jaar geleden
nadat ik het virus heb leten verwijderen door avg, is het probleem nog niet opgelost. ik ga binnenkort contact opnemen bet google, misschien weten zij het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het ook op een Chrome-forum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer het eens met: mbam: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
peterjbruins
12 jaar geleden
@freekfluweel is dat beter dan AVG Free 2012

Andere antwoorden (2)

Ik heb dit nog nooit gezien in Gmail, dus ik zou denken dat het aan je pc ligt. Wel vreemd dat het alleen in Gmail voorkomt en niet op andere websites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het alleen in gmail hebt zal het waarschijnlijk wel zo zijn alhoewel dat wel raar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmogelijk.