Hoe kom ik van het conhost virus af?

Ik heb sinds vanochtend last van het conhost virus. Ik kan daardoor niet op internet, msconfig kan ik niet openen en ook de veilige modus werkt niet op m'n pc. (f8 triggert het niet).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou het niet moeilijker maken dan het al is om van dat virus af te komen. Tijd voor de rigoureuze aanpak: Plat met die pc! Dus, zorg ervoor dat je de recovery schijven uit de kast haalt en start de pc op met behulp van je recovery cd/dvd. Zorg wel dat tijdens de installatie alle partities worden gewist, anders heb je het virus zo weer te pakken.

Heb je geen recovery schijven? En nog nooit een back-up gemaakt van je computer, en is die pc helemaal schoonmaken geen optie? Dan wordt het tijd voor een snoeiharde virusscanner die bootable op te starten is, dus die moet je dan wel in je bezit hebben.

Anders is het zaak om met een ander willekeurig besturingssysteem je computer op te starten vanaf cd of vanaf daar in een veilige modus met ondersteuning voor netwerkmogelijkheden zodat je via een online scanner kan proberen van het virus af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen zin hebt in opnieuw installeren, probeer dan COMBOFIX
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het eens met HitManPro proberen, het is juist goed in het verwijderen van malware die zich moeilijk laat weghalen vanwege rootkits. Je kan het gratis downloaden.

Ook de security essentials van Microsoft is gratis en een goeie optie:
http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx

Als het is gelukt met opschonen, zorg er dan in het vervolg voor dat je altijd een up-to-date virusscanner hebt en alle updates installeert voor Windows en je programmas.