Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe veilig of onveilig is het om je telefoonnummer online te plaatsen?

mijn telefoonnummer staat al op diverse sites zoals detelefoongids. nu kreeg ik recent spam die me probeerde te verleiden mijn telefoonnummer voor een sms dienst in te voeren. zogenaamd zou het ontvangen van deze sms-jes gratis zijn. dit bracht me wel op het idee; wat als iemand anders mijn nummer misbruikt en mij opgeeft voor zo'n dienst. ben ik dan aan de goden overgeleverd en moet ik het via mijn provider laten stoppen OF is dit geen reele angst van me en moet ik eerst zelf iets activeren op mijn eigen mobiel voor ik zo'n sms dienst kan aangaan.

Toegevoegd na 22 uur:
dank voor jullie reacties. ik kan dus (redelijk veilig)mijn nummer online plaatsen is m'n gevoel. Als ik een sms krijg waarik geen behoefte aan heb, gewoon weg ermee dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
951

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet dat via je eigen telefoon eerst bevestigen ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland geldt voor alle sms diensten een gedragsregeling SMS dienstverlening. Daarin staat dat de eindgebruiker altijd eerst een gratis aanmeldings sms krijgt die hij/zij moet bevestigen. In de sms staat de dienst, het aantal berichten en het tarief. Daarmee is misbruik niet onmogelijk, maar wordt het wel erg lastig.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
hallo,

ik herken dit, ik kreeg ook diverse smsjes met sms oke of ja naar een random nummer. Hier heb ik geen rekeningen van gekregen. Het kan zijn dat mensen jouw nummer inderdaad invullen op een website, waardoor jij een smsje krijgt. Dit smsje is 99/100 keer gratis. Het doel van het smsje is dan ook om jouw te laten smsen waardoor het zeker wel geld gaat kosten.

Ik raad je aan hier niet op in te gaan en je beltegoed in de gaten te houden, als er wel beltegoed af gaat, zou ik contact opnemen met je provider.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet vraagsteller wel opletten als hij in het buitenland is. Een sms krijgen kan dan wel geld kosten, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet wat jij allemaal uitvoert, maar je zou toch eens iets voorzichtiger moeten zijn op het gebied van internet etc....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding