Ik krijg telkens een vreemde melding in mijn E-mail box. Wat zou dit kunnen zijn?

Er staat dat ik gemaild heb naar een Yahoo account en die is niet bekend. Ik heb de virusscanner er al over laten gaan, maar die vind niets. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen om het weg te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een spammer heeft jouw Email adres als afzend adres gebruikt. Anti-spam software kijkt veelal of een DNS record en dus het Email adres van de verzender klopt.
De spammer heeft een Email gestuurd naar een niet bestaand adres. De mailserver van (Yahoo in dit geval) stuurt dan naar de afzender (jouw Email adres) dat het Email adres niet (meer) bestaat. Daar kan je niets aan doen. Zorg ervoor dat je niet je Email adres op websites invult en zorg ook niet dat je in ketting Emails staat vermeld of deze zelf doorstuurd. Op deze manier bouwen spammers een database op van Email adressen welke ze kunnen spammen of misbruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit soort vreemde spookmeldingen treedt vaak op als iemand het password van je mailaccount heeft achterhaald (lees: gehackt) en je account misbruikt om (spam- of virus) mails te versturen. Als deze mail verstuurd wordt naar een niet bestaand adres, dan komt er een melding terug dat je mail niet kon worden bezorgd - het soort melding dat je in je vraag omschrijft.

Het is aan te raden je wachtwoord te veranderen. Ook is het aan te raden om eventuele beveiligingsvragen die gesteld worden om je wachtwoord te resetten, te veranderen.

Het is belangrijk om regelmatig je wachtwoord te veranderen, ook als je niet vaak inlogt - als iemand je password achterhaald heeft, dan kan deze persoon niet alleen mails namens jou versturen, maar ook al je mail lezen.