Als Malwarebytes en Esetonlinescanner geen malware of virus vinden?

En mijn computer blijft rare dingen doen wat kan het dan zijn? Administrator account wordt uitgeschakeld in snelmenu in account met beperkte rechten. Gedownloade virusscanners als kaspersky en drweb lopen vast! In drweb blijft zelfs de tijd van de scan stilstaan op 1439uur de hele tijd. Ik vermoed dat er een dummy wordt gedraaid. Ik

heb ingelogd onder veilige modes met netwerkmogelijkheden. maar ik ben bang dat er een hardnekkig virus of maleware in mijn computer zit dat niet wordt herkend door de gratis online scanners!
Ook had het eset melding van het Dealio malware dat mensen op afstand je gegevens die je invoert kunnen lezen. Ik ben bang in de periode dat dat dealio toolbar eropzat een hacker in mijn computer is ingebroken door mijn gegevens te lezen en zo bepaalde software heeft geinstaleerd. Mijn vermoedens werden bevestigd nadat vreemde computers op mijn draadloze modem kwamen behalve mijn eigen PC. Ik ben gelijk op bedraad gegaan en heb de draadloze functie uitgeschakeld.

Maar hoe kom ik erachter of ik gehacked ben of mijn accounts google, facebook etc want mijn verificatiemails komen ook niet aan? En dat terwijl ik wel https gebruik bij inloggen en aanmelden. Soms geeft chrome aan dat derden kunnen meekijken en dan log ik uit en opnieuw in. Dan krijg ik weer het groene vertrouwde icon in chrome. Maar soms staat er een driehoek bij maar ik weet niet wat daar de oorzaak van is.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ben de installatiecd kwijt van de 2 jaar oude laptop :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je gaat naar www.hijackthis.nl maakt een account aan en stelt je vraag en maakt een logje met het programma hijackthis en die plaats je daar, experts die helpen je gratis met programma's en geven tips wat je eraan kunt doen. hun weten er veel van mijn pc is nu ook een heel stuk sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij hijackthis.nl geen malware gevonden alles op nieuwe geinstaleerd.

Andere antwoorden (2)

Dit is inderdaad vreemd. Probeer eens alles wat je niet nodig hebt te verwijderen, misschien neem je zo het virus mee. En installeer eens een goede virusscanner, zoals AVG. En alle wachtwoorden veranderen, als dat niet op de pc lukt een andere pc gebruiken (van bijv. de bieb of een vriend). Als alles niet helpt kan je Windows nog helemaal opnieuw installeren en dan is het probleem wel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge volgens mij heb je gewoon veel te veel virus scanners er op staan ik zou gek worden en helemaal paranoide
Het wordt hoog tijd om je laptop helemaal op te schonen
je 2 jaar oud laptop bezit vast een fabriekspartitie
i .p.v een installatie cd
Als je de handleiding nog hebt staat er vast in welke toets combi je moet indrukken tijdens het opstarten om je hele systeem terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
als dat lukt neem een paar goeie dvdx en kijk even naar de speciale software waarmee je dus den recovery set kunt branden.
na installatie virus scanner er op
tip gebruik nooit meer dan 1 virus scanner
de microsoft security essentials is gratis

De windows firewal is meer dan voldoende
neem daar naast
advance systemcare
on lekker te cleanen
en malwarebytes
als malware scanner
das meer dan voldoende
cc cleaner is ook goed als extratje

succes
capthavoc