Is mijn pc zo veilig genoeg?

Ik wou graag weten of mijn computer zo goed genoeg beveiligd is. Ook voor internet bankieren.
Dit is geinstalleerd:

Antivirussen:
Avira Antivir Premium security suite
( later misschien avira free)
Avast (free)
Waarschijnlijk is standaard windows anti virus ook nog aan ( defender)

Firewalls:
Avira antivir premium security suite (zit simpele firewall in)

Comodo firewall + secure dns servers + proactieve beveiliging.

Sunbelt personal firewall

waarschijnlijk is standaard windows firewall ook nog aan

Firefox add-ons:
Betterprivacy
Noscript
Adblockplus
Keyscrambler (encrypt tot het bij het programma is waar het hoort)
WOT ( laat zien of een website veilig is)
-----------------------------------------------------------------------
extra instellingen:
Inkomende verbindingen worden geblokkeerd.

Extra informatie:
Ik snap dat 2 antivirussen ( laat staan 3 á 4 firewalls) niet goed met elkaar samenwerken. Hier heeft het nog weinig conflicten veroorzaakt. Doordat sommige op ''leermodus'' staan. Kun je bepalen wat 'ie moet doen bij sommige programma's.

Zo probeer ik ervoor te zorgen dat de firewalls en antivirussen ELKAAR met rust laten en virussen e.d slechte dingen tegen te houden.

Truecrypt komt er later misschien ook bij.

Dit was een serieuze vraag, en ben benieuwd naar jullie antwoorden!

alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Helemaal met " Buur" eens. Hier staat overigens de standaard firewall van windows op en AVG anti virus. Je kunt in je voortuin betonblokken neerleggen etc. maar is het nou echt nodig?

Beste, Ik ga er van uit dat je je vraag is of je pc voldoende bevei-ligd is ?? Als ik zo het lijstje overloop zie ik tal van programma's die mekaar overlappen !! Waarom heb je zoveel programma's geinstalleerd, dit vertraagd ook de werking van je pc (programma's draaien mee op de achtergrond), op de duur zie je niet meer wat wel efficient werkt en wat niet ! Ik kan je alleen het volgende aanbevelen : 1. Voor antivirus : AVG 9.0 (uitgever GriSoft) 2. Voor firewall : kan je kiezen voor Windows of Comodo (die ik je zeker kan aanbevelen) 3. Voor algemene beveiliging : Hitman Pro versie 2 (deze bestaat uit 3 verschillende programma's Adware (uitgever : Lava Soft), Spysweeper + Spybot Search and Destroy ) 4. En dump al de overbodige programma's zoals Panda, Norton (bij de eerste kan je computer vastlopen, de tweede vraagt meer geheugencapaciteit van je pc) Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen ! Indien je nog vragen hebt mag je mij deze doormailen in de mate van het mogelijke zal ik je antwoorden. Mvg; Karel 8158

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100