Hoe kan ik de veiligheidssoftware van ING op mijn Ubuntu-Mint zetten?

http://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/veilig-internetbankieren/ing-trusteer-rapport/index.aspx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dit zijn geen beveiliging pakketen om te installeren
het zijn rapporten scriptjes
die een uitslag geven of je beveiliging wel in orde is
meer niet.
Ubuntu word simpelweg niet ondersteunt door deze programma's.
Dus deze kan je niet, en hoef je niet te installeren
maar Linux heeft vanzichzelf een goeie firewall
en is bijna niet gevoelig voor virussen
Dus daar hoef je je geen te grote zorgen over te maken
theoretisch is het wel mogelijk maar hoogst onwaarschijnlijk.
Maar, grotendeels ter bescherming van anderen
is het wel handig deze er toch op te zetten.
je zult zelf op zoek moeten gaan naar een passende virus bescherming. liefst met live updates ??
Wellicht zijn er bij de software updates wel enige te vinden?
dat moet meer dan voldoende zijn
en zie ook de help pagina (zie link)

Als je ondanks dat, niet op de ING pagina kan komen
dan is dat omdat de browser problemen geeft
misschien een andere browser proberen ?

Hou er wel rekening mee dat ubuntu etc niet goed wordt ondersteunt en waarschijnlijk ook niet zal worden ondersteunt in de toekomst
En dat je toch windows of mac pc nodig hebt.
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is helemaal niet nodig in Ubuntu. Ubuntu werkt veilig mits alles up to date is en daar zorgt ubuntu zelf automatisch voor. Malware in het wild is voor Ubuntu geen probleem. Want nog voor het goed en wel schade kan aanrichten is door de beveiligingsupdates het beveiligingslek waar de malware gebruik van maakt gedicht.

'veiligheidssoftware van ING' of andere antimalwaresoftware moet je dus niet in Ubuntu installeren. Ik zou zelfs durven zeggen 'mag je niet' in ubuntu installeren! Ubuntu is net een lekker licht, snel en open systeem en dat zou je door antimalwaresoftware dan weer om zeep gaan helpen??? Nee, die software hoort niet thuis in ubuntu!

Antimalwaresoftware gaan installeren om windowsmalware tegen te houden die jou systeem toch niet kan besmetten? Onzin! Windowsgebruikers moeten hun systeem zelf maar beveiligen en de prestaties die ze hierdoor verliezen is de prijs die zíj daarvoor moeten betalen! Niet de ubuntugebruikers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit geldt alleen voor Windows omdat Windows qua veiligheid zo slecht in elkaar zit en je onder Windows software zomaar van buitenaf kunt starten. Onder Linux lukt je dat niet van buitenaf en hoef/kan je de veiligheidssoftware niet te installeren.