Nee, je zegt het eigenlijk zelf al. Om een transactie met ING internetbankieren te voltooien heb je een tancode nodig en die worden via je mobiel verstuurd.
Zelfs als er een virus of ander malafide programma bestond die alles van je computer kon cracken of vissen" zouden 'ze' geen daadwerkelijke transactie kunnen voltooien.

Wat wel in het verleden is gebeurd, en nog weleens gebeurd is 'phishing'. Daarbij werd je in een zogenaamd phishing-bericht gevraagd om op een link te klikken, die je dan naar een valse site leidt. Daar moet je je dan inloggen. Die valse site kan er dan qua uiterlijk en interface exact hetzelfde uitzien als de gewone ING site.
Om er zeker van te zijn dat je wel op een beveiligde site bezig bent kun je het beste even rechts onderin je browserscherm kijken, daar staat als het goed is een vergrendeld slotje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee daarvoor hebben ze je telefoon nodig om de SMS te ontvangen van de ING als ik me niet vergis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wat voor een virus het is. Maar goed, laten we uitgaan van het ergste;
Hoewel er de mogelijkheid bestaat dat kwaadwillende in jouw PC kunnen neuzen is de kans dat ze, omdat ze eventueel jouw naam en wachtwoord kunnen achterhalen, de kans nihil dat ze jouw rekening kunnen plunderen. Omdat jij via Tancodes mobiel werkt en dit los staat van de verbinding met jouw PC, kunnen ze dit niet achterhalen. Zoals ING al zegt, nooit de tancodes weggeven of invullen behalve bij het overmaken, want dat is de zogenaamde sleutel.

Uiteraard sowieso verstandig om jouw PC te cleanen, maar goed, dat snap je zelf ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk dat door een virus trojan/keylogger iemand al jouw gegevens bekijkt en ook in je internetbankieren kan komen. Gelukkig heb je tancodes per sms. Controleer altijd of het bedrag overeenkomt op je sms met het bedrag dat je op dat moment overmaakt. Het kan ook voorkomen dat er al een betaling klaarstaat. Als het bedrag hoger is, dan niet verder gaan. Neem dan contact op met de Alarmlijn 058-2126000 Mocht je zeker willen weten of je pc besmet is met een keylogger kun je deze cleanen. www.ing.nl/cleaner Reageer nooit als er wordt gevraagd je tancode in te vullen om te verifieren voor een digitale handtekening. Een tancode is alleen voor een betaling!